Oficiálne Škoda na svojej mediálnej stránke nič nekomunikuje, ak sa ale v tejto chvíli pozorne pozriete do cenníkov slovenského zastúpenia mladoboleslavskej automobilky, narazíte v prípade všetkých dobíjacích benzín-elektrických modelov na „poznámku pod čiarou“.

Týka sa to štandardného plug-in hybridu Octavia iV (s cenou od 34 230 do 37 800 eur), športovej Octavie RS iV (za 40 760 až 41 670 eur) a prekvapivo i základného „eReSa“ so zážihovým dvojlitrom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (od 35 030 do 35 940 eur) – všetky tieto autá sú momentálne dostupné už len zo skladových zásob.

Pre menej znalých to v preklade do trochu zrozumiteľnejšej reči znamená, že všetky vyššie spomínané autá si síce stále kúpite, ale vyberať už môžete len z toho, čo je u dílerov, respektíve u importéra na sklade. Ak by ste si chceli objednať vozidlo našpecifikované podľa vlastného vkusu, máte smolu. Nejde to.

Samozrejme nie sme jediní, kto si niečo také všimol a Škoda už zareagovala na prvé otázky kolegov zo zahraničia. Pre britský týždenník Autocar hovorca automobilky potvrdil, že autá boli stiahnuté z ponuky, „aby zabezpečili včasné plnenie objednávok zákazníkov“.

Predpokladá sa, že za rastúcim počtom nevybavených objednávok môže nedostatok kľúčových komponentov, na ktorý majú vplyv v prvom rade odstávky výroby polovodičových súčiastok v Ázii kvôli covidu a súvisiacim opareniam, ale Autocar s odvolaním na svoje zdroje spomína i stále prebiehajúcu ruskú inváziu na Ukrajine.

Zaujímavé na celej veci je aj to, že Škoda zrejme nechce komunikovať termín návratu uvedených modelov na trh. Hovorca automobilky pre britský týždenník totiž prezradil, že „nemajú časový harmonogram, kedy sa autá vrátia na trh“, ale potvrdil, že by malo ísť len o dočasné riešenie.

Pre českú značku to určite nie je závideniahodná situácia. Octavia patrí dlhodobo k najpredávanejším modelom a aj v tomto roku sa Škode podarilo predať viac ako 96 tisíc kusov, aj keď je nutné pripomenúť, že v porovnaní s rovnakým obdobím 2021 ide o takmer 20-percentný prepad.