Ochrana dospelých

V základnej sérii skúšok sa ukázalo, že nová Octavia zásadné medzery v ochrane dospelých cestujúcich nemá, aj keď musíme podotknúť, že pri zrážke s vozíkom s deformovateľnou bariérou snímače na hrudníku figuríny vodiča zaznamenali hraničné hodnoty. Veľmi podobné čísla vykázal testovací panák sediaci za volantom aj pri veľmi náročnom bočnom kontakte so stĺpom, to však nebol najhorší výsledok. O ten sa nakoniec postarala iná vec.

Octavia má medzi prednými sedadlami stredový airbag, ktorý aj podľa fotografií viditeľne zafungoval, respektíve nafúkol sa, ibaže... Euro NCAP tvrdí, že „Škoda nepreukázala, že systém funguje spoľahlivo pri rôznych podmienkach nárazu a systém preto nebol odmenený“.

Tak ako inokedy, aj tentoraz nám chýba detailnejší popis toho, čo sa v skutočnosti stalo. Došlo ku skutočnému kontaktu hláv oboch figurín? Alebo Euro NCAP vychádza len z možnosti, čo by sa stalo, ak by vpredu sedeli cestujúci s rozdielnou výškou či celkovo inou fyziognómiou? Tieto podrobnosti si zaslúžia vysvetlenie, pretože Octavia v tomto smere skutočne nevychádza z testu ako víťaz. V každom prípade za ochranu dospelých nakoniec berie 86 percent bodov.

Ochrana detí

Ešte o dve percentá menej, teda celkovo 84, berie mladoboleslavský model za ochranu detí, pričom hneď niekoľko konkrétnych výsledkov konštruktérov Octavie asi nepoteší. Čo presne? Pri čelnom náraze zaznamenali senzory na krku figuríny imitujúcej desaťročné dieťa hraničnú hodnotu, ešte horšie čísla však vyskočili na komisárov pri bočnom náraze.

Z videa to tak nevyzerá, ale ten istý typ skúšobného panáka, presnejšie povedané jeho hrudná časť, zaregistrovala pri bočnom náraze také vysoké čísla, že z toho nakoniec vzišlo najhoršie možné hodnotenie.

Ochrana chodcov

Za ochranu cyklistov či chodcov Octavia získala 68 percent bodov, čím v zásade nevystupuje príliš z davu, a to ani v pozitívnom alebo negatívnom smere. Jej predný nárazník a prakticky i celá kapota je dostatočne mäkká, aby zmiernila riziko zranenia po náraze, ale svetlá a tradične i predné stĺpiky najzraniteľnejším účastníkom cestnej premávky veľa šancí na vyviaznutie bez jediného škrabanca nedávajú.

Ďalšie body potom Škoda stratila za problémy s detekciou chodcov pri odbočovaní, nepatrne spomalenú reakciu v simulovanej situácii, pri ktorej dieťa vybehne spoza zaparkovaných áut a nakoniec i za nedostatočne rýchlu reakciu na cyklistu kolmo pretínajúceho dráhu Octavie

Asistenčné systémy

Elektronika českej novinky zafungovala prakticky vo všetkých simulovaných rizikových situáciách správne, takže Škoda si za asistenčné systémy na palube odnáša 81 percent bodov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Euro NCAP