Tak isto, ako dizajn nových BMW s obrovskými „ľadvinkami“ alebo predná časť Fiatu Multipla, oba mali a budú mať odporcov aj zástancov. Ku ktorej kategórii sa radíte vy, to už nechám na vás. Podobné to má aj Lexus s jeho 6-uholníkovou prednou maskou.

Debutovala na koncepte Lexus LF-Gh v roku 2011

Vtedy to bol predobraz budceho dizajnu značky. O rok neskôr sme spoznali sedan GS, ktorý prišiel ako prvý model Lexusu s dnes už typickou prednou maskou. Vtedajší šéf Lexusu Kiyotake Ise prezradil, že „auto by ste mali byť schopní okamžite identifikovať“. To sa určite do bodky potvrdilo a myslím, že ktokoľvek uvidí túto 6-uholníkovú masku, jednoznačne potvrdí, že pred ním stojí Lexus.

Zostane aj na baterkových Lexusoch

Podľa Kiyotake Ise síce mriežka chladiča vyzerala agresívne, to bol však zámer a tým vyjadrovala svoju „odvážnosť, sofisitikovanosť a eleganciu“. Typický tvar však neuvidíte len na autách, ale aj napríklad v oddychovom salóniku na letisku v Bruseli. Tohto typu masky sa značka nevzdá ani pri elektromobiloch, kde nie je potrebné také chladenie. Síce pozmenenú, avšak stále v dizajne 6-uholníka, ju má aj elektrický Lexus RZ450e.

V súčasnosti ju tiež pozmenenú použili na novom crossoveri Lexus RX. Ten nemá typický 6-uholníkový tvar, avšak s časťou predného nárazníka pod prednou kapotou opäť tvorí dizajn 6-uholníkového „špecifika“. Ako nám tak značka už predstavila, s tradičnou maskou sa tak skoro určite nerozlúčime.

Zdroj: motor1