Najnovšie správy z Japonska hovoria, že Toyota naplno pracuje na vývoji vrcholnej osemdesiat-šestky so zatiaľ pracovným označením GRMN86, ktorý by mal na trh doraziť v roku 2024. Táto informácia pochádza z tamojšieho denníka Magazine X, ktorý tvrdí, že novinka bude zameraná najmä na okruhy, ale s určitosťou pôjde o vozidlo s homologizáciou aj na bežné cesty. 

Meno GRMN je skratka pre Gazoo Racing Masters of the Nürburgring. Modely s týmto označením patria k tomu najlepšiemu, čo Toyota ponúka a väčšinou prichádzajú len v limitovaných sériách. GRMN86 by v tomto nemala byť výnimkou. Správy z Ázie navyše naznačujú, že kupé dostane karosériu s väčším zadným krídlom a ľahkými komponentmi kvôli zníženiu hmotnosti a samozrejme zlepšeniu pomeru váhy k výkonu

Ešte športovejší charakter

Výraznými zmenami by mal prejsť podvozok s odpružením a k dispozícii by mali byť zliatinové disky exkluzívne pre tento konkrétny model. V porovnaní s GR86 by malo mať GRMN86 aj prepracované riadenie. Čo sa týka pohonnej jednotky, v tejto chvíli toho veľa nevieme. Otázne je, či Toyota vôbec dokáže z 2,4-litrového atmosférického štvorvalca vydolovať viac koní bez použitia turbodúchadla. Tento krok totiž automobilka v minulosti vyvrátila zo strachu, aby neutrpela ovládateľnosť na limite. 

Čo to o pripravovanej novinke by mohol prezradiť aj GRMN Yaris, ktorý značka predstavila len v januári 2022. Malý ostrý hatchback prišiel o zadné sedačky, tie predné nahradili škrupiny od Recara, podvozok dostal dodatočné výstuhy, na výber je aj ochranná klietka a nechýbajú ani karbónové aerodynamické komponenty či zvýšenie krútiaceho momentu o 20 Nm a výkonu o 11 koní. Niečo podobné by mohlo čakať aj pripravované kupé. Či pôjde o exkluzivitku určenú pre japonský trh, alebo sa dostane aj na starý kontinent, zatiaľ nie je jasné, no prvé dodávky by mali začať už v 2024.