Maserati je vo svete motorizmu legendárne meno s bohatou históriou. Táto tradičná značka však posledné roky začala padať do úzadia. Až veľmi dlho mali v portfóliu len relatívne nezaujímavé Ghibli, Quattroporte a GranTurismo, teda modely, ktoré ponúkajú od roku 1963 resp. 2007. Upadajúci trend nedokázalo zvrátiť ani ich prvé SUV, Levante, ktoré bolo skôr predajným prepadákom. V Maserati tak svoju snahu upriamili na MC20, na auto, ktoré by im malo vrátiť zašlú slávu. Okrem neho si pripravili poriadnu nálož nových modelov, ktoré budú predstavovať v najbližších rokoch, no k tomu sa ešte dostaneme. 

Krásne a elegantné

Nové Maserati MC20 je duchovným nástupcom legendárneho modelu MC12. Odkazuje na to aj predná maska, ktorá je veľmi podobná práve MC12-tke, ktorú som doteraz hodnotil za najkrajšie Maserati, no zdá sa, že máme nového víťaza. Dizajn MC20 však nebol navrhovaný len s ohľadom na krásu, ale aj aerodynamiku. Jadro auta tvorí monokok z uhlíkového vlákna, ktorý je veľmi pevný a zároveň ľahký. Monokok vyvíjalo Maserati spolu s Dallarou a v ich veternom tuneli strávili až 2000 hodín, aby vytvorili konečný vzhľad. Dali si teda rozhodne záležať. Celá karoséria je zároveň navrhnutá tak, aby bola s drobnými úpravami aplikovateľná ako pre verziu coupé, tak aj pre cabrio a elektrický variant. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Vráťme sa však k dizajnu. Ako som už spomenul, predná maska pripomína MC12. Veľkej pozdĺžnej mriežke chladiča dominuje logo Maserati, nechýbajú ani predné LED svetlomety či rôzne náduchy, ktoré však v tomto prípade nie sú len na parádu. Okrem toho nájdeme dva veľké náduchy aj na kapote, ktoré taktiež slúžia na dodatočný prívod vzduchu. Predný splitter ako aj bočné prahy a strecha sú z uhlíkového vlákna, čím sa ušetrila nejaká hmotnosť. Zadku auta dominujú dve koncovky výfuku, horizontálne uložené LED svetlá a zadný difúzor, opäť z uhlíkového vlákna. Čo sa týka farieb, na výber bude až zo 6 druhov: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma, and Grigio Mistero. V jazyku normálnych ľudí bude na výber: biela, čierna, červená, modrá, žltá a sivá farba.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Športový interiér

Keďže hovoríme o superšporte, ani v kabíne nemôže chýbať športové DNA. Pred vodičom sa vyníma krásny volant potiahnutý alcantarou, ktorú striedajú prvky z uhlíkového vlákna. Z tohto materiálu sú aj pádla pod volantom, stredový panel či časť prístrojovej dosky. Športového ducha MC20 dopĺňajú krásne škrupinové sedačky s veľkým logom Maserati na hlavovej opierke. Keďže žijeme v dobe dotykových obrazoviek, jedna nechýba ani tu. Disponuje uhlopriečkou 10,3-palcov a slúži na ovládanie nového systému MIA (Maserati Intelligent Assistent). Infotainment by mal zároveň ponúkať najširšiu škálu personalizácie, akú Maserati kedy ponúkalo, vrátane funkcie Maserati Connect, prostredníctvom ktorej spárujete auto so svojim smartfónom. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Čo však poháňa túto taliansku krásku?

Srdcom auta je nový 3,0-litrový motor V6 s dvojitým preplňovaním a dvojitým spaľovaním, ktorý dodáva 463 kW (629 k) a 729 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa na kolesá prenáša cez 8-stupňovú dvoj-spojkovú prevodovku. Šprint z 0 na 100 km/h tak zvládne len za 2,9 sekundy a maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 323 km/h. 

Poďme však naspäť k pohonnej jednotke. Určite vás zaujalo slovné spojenie „dvojité spaľovanie“. Maserati vyvinulo vlastný motor Nettuno V6, pri ktorom použilo technológiu inšpirovanú z F1, teda dodatočné spaľovanie mimo hlavnej spaľovacej komory, pre zvýšenie výkonu. Aj vďaka tomu má MC20 skvelý pomer hmotnosti a výkonu, ktorý činí 2,38 kg na jedného koňa. 

Zaujímavý je aj elektrický variant MC20, ktorý však bude v ponuke až o 2 roky. Aj keď automobilka nezverejnila údaje napr. o batériách či elektromotoroch, sľubuje, že elektrická MC20 zrýchli na 100 km/h za 2,8 sekundy s maximálnou rýchlosťou 310 km/h, pričom dojazd by mal dosahovať 323 km. 

Ako spaľovacia tak aj elektrická verzia bude mať 4 jazdné režimy: Wet, GT, Sport a Corsa, pričom MC20 ponúka aj možnosť kompletného vypnutia stabilizačnej kontroly ESC. Jednotlivé režimy nebudú len na parádu, ale budú meniť odozvu riadenia, citlivosť plynového pedálu ako aj tuhosť podvozku. 

MC20 je to najlepšie, čo Maserati postavilo za posledných niekoľko rokov a právom sa o tomto modeli hovorí ako o spasiteľovi značky. Na trh by sa malo auto dostať budúci rok s cenovkou okolo 177-tisíc eur. 

Maserati MC20 je však len začiatkom toho, čo si automobilka pripravila. So svojím návratom na výslnie to myslí naozaj vážne, a tak nás v najbližších rokoch čaká hneď niekoľko nových či modernizovaných modelov. Tento rok nám Maserati okrem novej MC20 predstavilo aj modernizované Quattroporte a Ghibli, ktoré dostali aj športovejšiu verziu Trofeo. Druhý menovaný model navyše prišiel aj ako hybrid. Budúci rok nás zase čaká úplne nový crossover s názvom Grecale a Levante hybrid. Rok 2022 však bude pre Maserati oveľa rušnejší. Všetko to odštartuje nové GranTurismo a GranCabrio, ktoré budú nasledovať aj ich elektrické verzie. Ako elektromobil príde aj Grecale a MC20, pričom superšport dostane aj verziu bez strechy. No a na rok 2023 si Maserati pripravilo úplne nové Quattroporte a Levante, pričom obidva modely dostanú aj elektrický variant. Máme sa teda rozhodne na čo tešiť.