Autosalón Šanghaji nie je len o skákajúcich autách, robotických nabíjačkách s výkonom 500 kW, novinkách z celého sveta a globálnom produktovom útoku Číny na konkurenciu. Tamojšie firmy predstavujú tiež niečo ako muníciu pre prebiehajúcu elektrifikáciu, pričom asi s najťažším kalibrom práve vyrukoval domáci koncern CATL.

Pred návštevníkmi výstavy a odbornou verejnosťou odhalil nový batériový článok s pozoruhodnou energetickou hustotou 500 Wh/kg, čo je zhruba dvojnásobok doteraz používaných najlepších lítiovo-iónových akumulátorov.

CATL neskromne tvrdí, že tým „otvára úplne nový scenár elektrifikácie“ nielen osobných či úžitkových automobilov, ale vďaka tomuto produktu si trúfa i na batériové dopravné lietadlá. Čínsky koncern evidentne nehovorí len o prototype článku, pripomína totiž, že je schopný v krátkom čase spustiť masovú výrobu.

Čomu nová batéria vďačí za taký veľký posun v schopnosti ukladať dvojnásobné množstvo elektrickej energie, čínska spoločnosť presne nepopísala. V oficiálnej tlačovej správe ale uvádza, že „obsahuje vysoko vodivé biomimetické (teda z prírody odpozorované konštrukčné riešenie – pozn. red.) kondenzované elektrolyty, ktoré autori článku využili pri výrobe mikro-adaptívnej sieťovej štruktúry“.

V lietadlách i chystanom BMW

Trochu múdrejší asi budeme, ak nám CATL novú batériu ukáže zvnútra a popíše procesy, ktoré v nej prebiehajú, dodáva ale, že vyššie uvedená štruktúra „lepšie zvláda interakcie medzi jednotlivými prvkami, tým zvyšuje vodivosť a následne i účinnosť transportu lítiových iónov, čo zároveň zdokonalilo stabilitu vnútornej štruktúry“.

CATL tvrdí, že ich nová špičková technológia pomôže prelomiť limity, ktoré doteraz obmedzovali elektromobily, pokiaľ išlo o ich hmotnosť v závislosti na množstve uskladnenej energie. Sériová výroba sa rozbehne ešte v tomto roku a Číňania zdôrazňujú, že už v tejto chvíli spolupracujú s partnermi na vývoji elektrických dopravných lietadiel. Pokiaľ ide o osobné autá, nový typ článku by sa mal objaviť napríklad v BMW Neue Klasse, ktoré dorazí na trh v roku 2025.

zdroj: CATL