VW Golf GTI bol prakticky zakladateľom kategórie hothatchov. Prvú generáciu môžeme tak označiť za praotca všetkých moderných rýchlych áut s predným pohonom (aj keď dnes už do tejto kategórie radíme aj autá s pohonom zadných či všetkých kolies).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Oturbená 1,8

Štvrtá generácia GTI bola z pohľadu legendárneho štítka veľmi kontroverzná. Mala totiž na výber niekoľko motorov a dva z troch k menu GTI nie celkom pasovali. K dispozícii boli aj vznetové TDI, ale aj päťvalce VR5. Konkrétny kúsok vydražený v aukcii však poháňa "ten správny" 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec s maximálnym výkonom 132 kW (180 k) a 235 Nm. Žiadne závratné čísla na dnešnú dobu, avšak na začiatku milénia v tejto kategórii to bolo dostačujúce na označenie GTI. Veď zrýchlenie na 100ku za 7,9 sekundy nie je málo ani dnes.

Okrem nízkeho nájazdu len 13 km a jedného majiteľa je zaujímavý aj tým, že ide o výročnú edíciu 25 Jahre GTI, ktorá od roku 2001 vzdávala holt prvej generácii. Mala napríklad Recaro sedadlá, 18-palcové disky BBS či čiernu stropnicu. Vyrobili ich celkovo 3 000 kusov, tento konkrétny má poradové číslo 718.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Fotky neskresľujú, skutočne ide o auto s riadením napravo, pretože bolo predané vo Veľkej Británii. A konečne výsledná cena, za ktorú sa Golf predal? Bolo to 38 250 libier, čo je približne 45 tisíc eur. To je suma, za ktorú si kúpite nielen nový Golf GTI či Clubsport, ale dokonca atakuje cenu nového Golfu R, ktorý začína na 45 930 eur. Otázka na vás, čomu by ste dali prednosť? Starému Golfu GTI s prakticky nulovým nájazdom, alebo novému Golfu GTI či R?

Zdroj: thisismoney.co.uk

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
ČOMU BY SI DAL ZA 45 TISÍC EUR PREDNOSŤ?
  • VW Golf GTI IV. generácie ( 23% )

     

  • VW Golf GTI VIII. generácie ( 9% )

     

  • VW Golf R VIII. generácie ( 69% )

     

Odpovedalo 93 ľudí