Odpovede na otázky čitateľov

1. Stačí takémuto autu benzínový prepĺňaný motor s objemom 1,3 l?
V tomto prípade veľmi záleží na očakávaniach konkrétneho zákazníka. Ak je niekto zvyknutý na naftové kompaktné Mercedesy s príjemným spodným pásmom a hutným záťahom v stredných otáčkach, je dosť možné, že bude z verzie GLB 200 dynamicky sklamaný. Nejde o max. výkon 120 kW (163 k), dokonca ani o max. krútiaci moment 250 Nm dostupný už od 1620 ot./min. (statická hodnota), ale jeho celkovo jemnejší prejav. Pri prevádzkovej hmotnosti 1630 kg a vysokej karosérii hrnúcej pred sebou masy vzduchu (najmä pri vyšších rýchlostiach) jednoducho cítite, že sa dostáva na hranicu akceptovateľnej dynamiky. Lenže túto máme každý posunutú na inú úroveň. Mne osobne by tento motor vzhľadom na určenie auta stačil, ale ak mám byť úprimný, naftový motor sa mi zdá v takto vysokom a relatívne ťažkom aute rozumnejšia voľba (najmä ak je cenový rozdiel medzi verziami GLB 200 GLB 200d takmer zanedbateľný).

Motor 1.3 TCe je veľmi modernou konštrukciou, ktorá sa údajne poučila z chýb svojho predchodcu 1.2 TCe. Má aj čiastočne chladené výfukové zvody a valcové plochy ošetrené "nástrekom" kremíka. Variabilné časovanie ventilového rozvodu je na strane sania aj výfuku. Na jeho vývoji údajne participovali Renault, Nissan aj Mercedes-Benz.

2. Ako zvláda diaľničnú jazdu?
Relatívne v pohode. Relatívne píšem preto, že v diaľničných stúpaniach na ceste R1 (Banská Bystrica – Trnava) si dokonca aj pri tempe 110 km/h sám podradil zo sedmičky na šestku, čím vyhnal otáčky nad dvojtisícovú hranicu. Cítim za tým snahu roztočiť motor aj turbodúchadlo a viac „natlakovať“ valce, ktoré musia zápasiť s veľkým jazdnými odpormi (nemýliť si z koeficientom aerodynamického odporu). Pri tempe 130 km/h točí 2250 ot/min. (VII), motor takmer nepočuť a jediné, čo som občas vnímal, bol aerodynamický šum od A-stĺpikov karosérie. Škoda len veľmi "ľahkého" riadenia, chcelo by to väčší odpor volantu (v režime Eco).

Veľký digitálny otáčkomer je prehľadný, dobre čitateľný a ručička sa po stupnici pohybuje dosť prirodzene, kontinuálne a jej pohyb zodpovedá zvuku motora. 

3. Má na prednom sedadle štandardne úchyty ISOFIX?
Nemá, úchyty detských sedačiek ISOFIX sú len na zadných krajných sedadlách. Vpredu sa detská sedačka pripevňuje len pomocou štandardného bezpečnostného pásu.

Prednom sedadle spolujazdca ISOFIX nenájdete.

4. Je „manuálne“ radenie pomocou páčok pod volantom použiteľné aj v praxi alebo ide skôr o zbytočný doplnok?
To je otázka názoru, ja využívam systém „manuálneho“ radenia pomocou páčok pod volantom pri potrebe brzdenia motorom, inak v ňom veľký význam nevidím. Prevodovka 7G-DCT radí dobre a nikdy som nemal potrebu zasahovať jej do práce. Možno by bola užitočná pri športovej jazde, ale na ňu nemá GLB 200 výkon, podvozok ani potrebnú citlivosť bŕzd v nábehovej fáze. Takže nám zostáva to brzdenie motorom. Benzínový motor 1.3 TCe toho však pri hmotnosti 1,7 t v praxi veľa neubrzdí. Ale ak potrebujete, na druhý rýchlostný stupeň dokážete „manuálne“ podradiť aj pri tempe 70 km/h, keď otáčky vyskočia skoro na hranicu 6000 otáčok (červené pole otáčkomera začína na 6250 ot./min.). Prevodovka si pritom sama dáva krásne medziplyny.

5. Je režim prevodovky Eco použiteľný, alebo príliš podtáča motor a duní vám z toho v hlave?
V tomto prípade je použiteľný. Dokonca lepšie, než by ste možno čakali. Podrobnejšie to popíšem v samotnom teste, ale ak sa s ním naučíte pracovať, je to úžasne použiteľný a všestranný režim využívajúci obrovskú kinetickú energiu tohto auta (dokonca aj na dynamickejšiu jazdu). Len sa ho musíte naučiť používať a v správny čas využívať možnosti, aké vám ponúka. Tu musím vysloviť konštruktérom Mercedesu poklonu. Naladenie prevodovky 7G-DCT v GLB 200 je naozaj dobré.