VW Golf Variant je minimálne rovnako očakávanou verziou nového Golfa ako základný päťdverový hatchback. Jeho kombi verzia je už tradične hojne zastúpenou najmä vo firemných flotilách, kde plní úlohu nielen pracovného auta s večne naloženým kufrom a zadkom pri zemi, ale aj bohato vybaveného reprezentatívneho auta obchodných zástupcov. V neposlednom rade je to stále šampión mnohých rodín, veď už samotná fabrika ho prezentuje ako „kus auta naviac“.

Testované kombi je "oblečené" do bieleho príplatkového laku Pure (+ 210 eur). V kombinácii s výbavou R-Line mu to sekne.

Doba velí jasne - čím viac výfukov, tým lepšie. Golf Variant R-Line vám sľubuje až štyri koncovky. Realita je trochu iná, že sú v skutočnosti všetky falošné, dnes už v podstate nikoho netrápi.

Testované auto je v najvyššej výbave R-Line okrem iného zahŕňajúcej aj športové nárazníky vpredu aj vzadu, upravené prahy dverí, tmavšie okná (absorbujúce 65 % svetla) a zliatinové disky kolies Valencia obuté do pneumatík 225/45 R 17. Samozrejmosťou je aj športový podvozok so zníženou svetlou výškou (- 15 mm) a upravený interiér so športovými prednými sedadlami, aj trojramenným volantom.

Pod kapotou je štvorvalec 1.5 eTSI s mild hybridnou technikou a výkonom 110 kW (150 k).

Aj s príplatkami

Pre objektivitu ešte dodám, že testovacie auto je „vyšperkované“ niekoľkými príplatkovými prvkami, ktoré jeho cenu zodvihli na finálnych 32 070 eur. Za zmienku stojí head up displej za nemalých 630 eur, vrcholné LED Plus predné svetlomety za 890 eur eur, trojzónová klimatizácia s ovládaním aj zo zadných sedadiel (+ 430 eur) či regulácia diaľkových svetiel za 140 eur. Teraz v zime zasa príde vhod aj príplatkový Winter Paket (+ 410 eur) zahŕňajúci vyhrievanie koženého volantu, predných sedadiel, aj ostrekovačov čelného skla. Zaujíma vás niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii.

Predné športové sedadlá R-Line sú nielen pohodlné, ale dovolím si povedať, aj parádne.