Pokiaľ nie ste úplný idiot, ako istý francúzsky majiteľ, objavíte na MINI JCW množstvo vecí, pre ktoré si toto auto zamilujete. Musí byť zrejme naozaj špeciálne, pretože jedno máme aj v Bratislave a dokonca je registrované na zelené eko značky! Ako je to možné je záhadou. Späť ku GP ako takom. O jeho technických špecifikáciách sme už písali, čiže túto časť preskočím.

Poďme sa zameriať na zaujímavosti. Prvá je spôsobená širšími diskami kolies. Cieľom bolo umožnenie obutia širších pneumatík, vďaka ktorým auto získa lepšiu priľnavosť. Pri štandardnej karosérii by však prečnievali, čo zákony zakazujú. Mini tak miesto rozšírených blatníkov nainštalovalo panely, ktoré pneumatiky prekryli. Na prednom paneli je vytlačené aj produkčné číslo vášho kúsku, keďže z tohto modelu sa vyrobí iba 3 000 kusov. Auto takisto nemôžete umývať v auto umyvárňach. Zadné sedlá chýbajú jednak pre úsporu hmotnosti, ale aj pre uvoľnenie miesta výstuhe. Tá zvyšuje celkovú tuhosť karosérie. Musíte ho umývať iba ručne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Musí sa myslieť na všetko

Zrejme vás už zožiera zvedavosť, čo do pekla je s tým zadným krídlom. Nie je totiž úplne štandardné, pretože má v strede medzeru. A dôvod sa skrýva hneď za ňou. Mini v tomto prípade totiž ešte neprešlo na žraločiu plutvu známu napríklad z BMW. Trčiacu anténu by zadné krídlo po otvorení kufra zlomilo. Vďaka medzierke sa zapasuje presne medzi, zatiaľ čo si môže spojler zachovať svoje masívne rozmery. Presne takéto malé detaily dohromady vytvoria skvelé auto. Aj keď práve v prípade MINI nekresťansky drahé.

Zdroj/Foto: Doug DeMuro, press.bmwgroup.com