Nové desaťročie - nová filozofia

Model EV6 je tak prvým autom spoločnosti, ktorý vychádza z novej platformy pre plne elektrické vozidlá (E-GMP). Je navrhnutý podľa filozofie dizajnu značky v znení „Spojenie protikladov“. Filozofiu tvorí päť pilierov: Odvaha z prírody, Dôvod na radosť, Sila pokroku, Technológie pre život a Napätím k pokoju.

Dizajn exteriéru

Má množstvo technologických prvkov. V prednej časti sú typické svetlá na denné svietenie, ktoré tvoria súčasť „digitálnej tigrej tváre“ vozidla. Tá predstavuje dizajnový posun značky do éry elektrifikácie. Bočný profil vozidla je dynamický crossover s ostrými líniami. Bočná línia karosérie prechádza pozdĺž spodnej časti dverí a zakrivuje sa nahor k podbehom zadných kolies a vizuálne tak predlžuje profil vozidla. Zadná časť sa vyznačuje skloneným zadným stĺpikom s integrovanou lesklou čiernou výplňou, ktorá vizuálne rozširuje okenné sklo. Nad ním sa vyníma strešný spojler. Model KIA EV6 je výsledkom spolupráce všetkých troch štúdií v globálnej dizajnérskej sieti spoločnosti Kia v juhokórejskom meste Namyang, nemeckom Frankfurte nad Mohanom a americkom meste Irvine v štáte Kalifornia.

Nová Kia EV6

Interiér

Kia tvrdí, že nová platforma vozidla (E-GMP) ponúka väčší priestor v porovnaní s predchádzajúcimi elektromobilmi značky na báze architektúry existujúcich modelov. Výrazným prvkom je tiež integrovaná zakrivená audiovizuálna a navigačná obrazovka (AVN). V interiéri sú jednoduché tvary a štíhla palubná doska. Tiahne sa od volantu cez strednú časť vozidla a združený prístroj pred vodičom, ako aj informačno-zábavný systém a navigáciu nad stredovými konzolami. Pod obrazovkou je ovládanie klimatizácie, vetrania a vyhrievania pomocou tlačidiel. Sedadlá sú štíhle, ľahké a moderné a potiahnuté modernou, vizuálne zaujímavou robustnou tkaninou. Materiál je vyrobený z recyklovaných plastov.

Nová Kia EV6

„Chceme, aby naše produkty prinášali inštinktívny a prirodzený zážitok, ktorý povedie k zlepšeniu každodenného života našich zákazníkov. Naším cieľom je navrhnúť fyzický zážitok našej značky a vytvárať originálne, nápadité a vzrušujúce elektrické vozidlá. Nápady našich dizajnérov sú dnes maximálne prepojené s účelom našej značky, pričom naši zákazníci sú stredobodom všetkého, čo robíme a ovplyvňujú každé naše rozhodnutie,“ dodal na záver Karim Habib, hlavný dizanér značky KIA, ktorý v predošlom desaťročí kreslil mnohé aktuálne dosluhujúce generácie viacerých tried áut BMW.

zdroj: KIA Motors

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov