Toyota, Honda a Nissan sa chcú spoločne stať číslom 1 na trhu s elektrickými autami. 

Samozrejme, táto spolupráca by sa mala teoreticky preniesť aj na ďalšie značky, akými sú Mazda a Subaru, ktoré majú pevné väzby na Toyotu, a tiež aj k Mitsubishi, ktoré patrí do aliancie Renault – Nissan. Prečo si to myslím? Preto, lebo Toyota sa medzičasom dohodla s Mazdou na vývoji elektromobilov, a Toyota vlastní 16,5 % podiel v Subaru Corporation. 
 

Spolupráca medzi veľkými japonskými hráčmi nie je prvá svojho druhu. Za zmienku stojí napr. kooperácia pri stavaní vodíkovej infraštruktúry v krajine vychádzajúceho slnka. Nová spolupráca sa vydala inou cestou, a to cestou elektriny. Spoločne s firmami Panasonic, GS Yuasa a organizáciou LIBTEC (Lithium-Ion Battery Technology and Evaluation Center) odštartovali vývoj akumulátorov s pevným elektrolytom – solid state, ktoré by mali nájsť široké uplatnenie vo všetkých spomenutých značkách. Áno, niektoré šumy o tejto spolupráci už na povrch unikli, ale teraz ich oficiálne potvrdila Nikki Asian Review.
 

Spolupráca to bude náročná a hlavne drahá. Okrem iného podporu našli aj v japonskom ministerstve hospodárstva, ktoré zadotuje LIBTEC sumou zhruba 14,6 milióna dolárov. 
 

Cieľ spolupráce je jasný. Stať sa najväčším hráčom na svetovom trhu v oblasti elektromobilov, a tiež získať veľký náskok nad značkami, ktoré vývoj realizujú samostatne.