Ochrana dospelých

Pri čelnom náraze do deformovateľnej bariéry s čiastočným prekrytím sa ukázalo, že Yaris Cross má stabilný priestor pre posádku. Snímače zaznamenali o niečo vyššie čísla kvôli kompresii hrudníka figuríny vodiča, hodnoty však boli stále v norme, aby ochrana šoféra mohla byť považovaná za dobrú. Rizikové sú tiež niektoré panely palubnej dosky pre kolená a stehenné kosti cestujúci vpredu. Pri náraze na pevnú prekážku celou šírkou nemali komisári Toyote prakticky čo vytknúť. Vynikajúce výsledky dosiahla Toyota pri bočných nárazoch, a to dokonca aj pri veľmi náročnom náraze na stĺp. Výsledok? 86 percent.

Ochrana detí

V prípade ochrany detí získal Yaris Cross o dve percentá bodov menej, skončil teda s výsledkom 84 %. Mohlo by sa zdať, že v porovnaní s ochranou dospelých je niečo v neporiadku, nie je tomu ale tak. Bez ohľadu na to, či náraz smeroval spredu alebo zboku, snímače vždy namerali vynikajúce alebo stále dobré čísla. Drobné nevýznamné body Toyota stratila len preto, že predné sedadlo spolujazdca nie je kompatibilné so všetkými detskými sedačkami rôznych výrobcov.

Ochrana chodcov

Napriek vysokej tupej prednej časti nie je Cross pre chodcov taký nebezpečný, ako by si mohol niekto myslieť. Celá predná časť skončila v zelenom poli a tiež kapota poskytuje pri náraze hlavy chodca dobrú či adekvátnu ochranu. Dokonca i prechod medzi kapotou a čelným oknom nie je považovaný za problematický. Horšie to je len so spodnou časťou predných stĺpikov, ktoré jednoducho musia byť pevné, aby ochránili posádku pri nehode. Výsledkom je zisk 78 percent.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Asistenčné systémy

V poslednej skúmanej oblasti si Yaris Cross pripísal 81 percent. Dostal síce o štipku horšie hodnotenie za systém sledovania jazdných pruhov, nie je ale jasné, na čo si Euro NCAP sťažuje. Naopak hovorí, „systém podpory jazdy v pruhu jemne koriguje smer vozidla a zasahuje i v kritických situáciách“. V každom prípade Toyota berie ďalšie päťhviezdičkové hodnotenie.