Ochrana dospelých

V prvej sledovanej kategórii model Mirai získal 88 % bodov, výsledok však mohol byť ešte o trochu lepší. Pri čelnom náraze s čiastočným prekrytím došlo k mierne vyššiemu zaťaženiu trupu vodiča, takže neskončil v zelenom, žltom, ale až oranžovom pásme. Do žltého, teda druhého najlepšieho rozhrania potom spadol trup spolujazdca a dolná časť pravej nohy vodiča. Pri čelnom náraze bez prekrytia došlo k zľahka vyššiemu zaťaženiu trupov oboch testovacích figurín, teda tej za volantom i šikmo vzadu.

Ochrana detí

V druhej sledovanej disciplíne získala Toyota Mirai 85 % bodov. Pri čelnom náraze získali obe figuríny (šesť aj desaťročného dieťaťa) najvyššie možné hodnotenie a rovnako to dopadlo aj v prípade bočného nárazu. Komisári strhávali nejaké body len preto, že im chýbal Isofix na prednom sedadle spolujazdca a uprostred vzadu, čo ale nie je žiadny prehrešok proti bezpečnosti.

Ochrana chodcov

V tejto časti získala vodíková limuzína Mirai veľmi slušných 80 %. Predná časť auta bola hodnotená nadpriemerne dobre, problematická bola len oblasť svetiel, čo je ale pochopiteľné, ich puzdro nie je deformovateľné. Zaujímavosťou je, že v tomto prípade obstála na výbornú aj väčšia časť A-stĺpikov alebo hrana medzi čelným sklom a kapotou.

Asistenčné systémy

V poslednej sledovanej disciplíne si Toyota Mirai pripísala 82 %. Automobil bol schopný pri núdzovom brzdení rozoznať chodcov aj cyklistov v rôznych situáciách, rovnako aj pri brzdení pred autom. Celkový zisk pre druhé vodíkové auto v testoch Euro NCAP je plný počet 5 hviezd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov