Kotúče s vnútornou ventiláciou sú perforované. Ich vlnový tvar prispieva k zníženiu hmotnosti o 2,5 kg.

Kotúče s vnútornou ventiláciou sú perforované. Ich vlnový tvar prispieva k zníženiu hmotnosti o 2,5 kg.

Poďme rovno k veci a rozoberme si motor. Osemvalcový motor s atmosférickým nasávaním má objem 4136 cm3 litra. Najvyšší výkon 331 kW (450 k) je dostupný pri 8250 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 430 Nm leží v pásme otáčok od 4000 do 6000. Litrový výkon motora FSI je teda 79,5 kW. Výkonová hmotnosť má hodnotu 5,4 kg/kW.

S touto výbavou má RS 4 Avant zrýchlenie na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je tradične limitovaná na 250 km/h. Na želanie môže Audi jazdiť až 280 km/h. Priemerná spotreba oproti predchádzajúcej generácii údajne klesla o 26 % na 10,7 l/100km.

V8 s uhlom radov valcov 90 stupňov váži 216 kg. Keď som sa už pustil do detailov, spresním aj vŕtanie a zdvih- 84,5 x 92,8 mm. Vysoké otáčky motora krotí dvojspojková prevodovka S tronic. Posledný 7 stupeň má kvôli zníženiu spotreby dlhé sprevodovanie.


Špeciálnou funkciou prevodovky je Launch Control, ktorý umožňuje extra rýchle štarty. Úplnou samozrejmosťou je pohon quattro. V prípade potreby môže medzinápravový diferenciál rozložiť až 85% výkonu na zadnú alebo 70% na prednú nápravu.

V prípade záujmu môže Audi novú RS 4 Avant obohatiť o športový diferenciál. Ten bude aktívne krútiaci moment rozdeľovať na jednotlivé kolesá. Tvorí ho štandardný diferenciál, ktorý má na každej strane prídavné planétové prevody z troch ozubených kolies.

Vodič, ktorý sa tomuto autu dostane za volant, si užije nový elektoromechanický posilňovač riadenia a dynamicky vyladený podvozok. Karoséria je k asfaltu bližšie o 20 mm. Audi ponúka aj športový podvozok so systémom Dynamic Ride Control (DRC).

Vysokootáčkový motor, športový podvozok, pohon quattro a iné robia z RS 4 Avant raketu na kolesách, ktorá navyše odvezie poriadny náklad.
Kryty hláv valcov motora sú lakované červenou farbou. Na zbernom nasávacom potrubí môže byť na želanie karbónový obklad.

Kryty hláv valcov motora sú lakované červenou farbou. Na zbernom nasávacom potrubí môže byť na želanie karbónový obklad.

Štandardne RS 4 Avant stojí na 19 palcových 10 lúčových zliatinových kolesá, ktoré môže za príplatok vymeniť za 20 palcové. Za nimi sú brzdové kotúče vlnového tvaru. Vpredu majú priemer 365 mm a vzadu 324 mm.

Audi RS 4 Avant narástlo o 20 mm na celkovú dĺžku 4719 mm. Tretia generácia je širšia o 24 mm (1850 mm) a nižšia o 20 mm (1416 mm). Je úplne normálne, že toto Audi má dynamické a ostré línie. Predné svetlá poskytli priestor aj pre denné LED svietenie.

Bočná strana púta najmä hranatými nadstavcami prahov a rozšírenými blatníkmi. Kryty spätných zrkadiel sú z matného hliníka. Vzadu je doma veľký difúzor, prepracovaný nárazník a LED svetlá. Výrobca ponúkne 8 rôznych druhov farieb a ďalšie možnosti individualizácie. Nové Audi má celkom slušný koeficient aerodynamického odporu len 0,34.

Audi do svojej novinky plánuje sériovo montovať systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select.

Audi do svojej novinky plánuje sériovo montovať systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select.