Kým mnohé automobilky s výrobnými linkami v Británii si celkom oprávnene robili starosti s Brexitom, Chery to zjavne ako problém nepripadá. Tamojší šéf zastúpenia značky, Victor Zhang, v rozhovore pre denník Financial Times rovno oznámil, že čínsky štátny koncern chce postaviť novú továreň na britských ostrovoch a druhú v Európe.

Vozidlá s pravostranným riadením by potom mohli byť exportované do Južnej Afriky, potenciálne Austrálie či na Nový Zéland, zatiaľ čo fabrika na starom kontinente by sa pochopiteľne sústredila na európskych motoristov.

Zhang zatiaľ neprezradil, kde by mala byť postavená, ale naznačil, že v prevádzke má byť do konca tejto dekády a navyše sa netají tým, že sa Chery nechalo inšpirovať úspechom kórejského koncernu Hyundai.

Zaujímavé na tom je, že kvôli Brexitu napríklad zatvorila svoju továreň vo Swindone Honda a z rovnakého dôvodu sa nakoniec rozhodol presťahovať pripravovanú výrobu svojich áut do Maďarska čínsky BYD. Chery má iné plány...

Štátny podnik podporí svoj útok na EÚ uvedením hneď troch značiek, ktoré v prvej vlne smerujú na bohatšiu klientelu v Nemecku, Francúzku, Taliansku, Španielsku a samozrejme i v Británii. Ide o Omodu, Jaecoo a treťou bude pravdepodobne Exlantix, ktorý spadá pod ďalšiu dcéru Exeed/Luxeed.

Victor Zhang v rozhovore dodáva, že koncern Chery chce predávať „cenovo konkurencieschopné“ automobily, ktoré by nemali byť „čo najlacnejšie“. Namiesto toho chcú Číňania lákať napríklad na veľkorysé sedemročné záruky na bežné autá alebo osemročným krytím batérií v prípade elektromobilov.

zdroj: FT