Najnovšie čísla vyzerajú skutočne sľubne. Za posledný kvartál minulého roka SsangYong dosiahol prevádzkový zisk v prepočte skoro 3 milióny eur. To môže vyzerať ako zanedbateľne malá čiastka, lenže v rovnakom období roku 2021 firma vykázala stratu viac ako 15 miliónov eur a navyše ide o prvý štvrťrok v čiernych číslach po dlhých šiestich rokoch.

Obrat vo firme nastal potom, ako ju pred bankrotom zachránilo konzorcium KG Group, respektíve jej divízia KG Mobility a obrovskou mierou k tomu prispel samozrejme aj nový SsangYong Torres.

Torres je pre SsangYong zásahom do čierneho.

SUV predstavené vlani v lete sa evidentne trafilo do vkusu domácich motoristov. Ssangyong predal v poslednom spomínanom kvartáli 33 500 áut, z tohto 22 500 kusov modelu Torres. Aj vďaka tomu firme narástli tržby o 58 percent a slušne vyzerajú i výsledky za celý minulý rok.

Kórejci vlani predali 114 tisíc vozidiel, čo je o 35 percent viac v porovnaní s rokom 2021. Tým však novinky SsangYongu nekončia.

Elektrická verzia má iné svetlá i predný nárazník, s technikou pomohol čínsky BYD.

V pláne je zmena názvu automobilky na KG Mobility a je dosť možné, že sa pod novým menom prvýkrát predstaví už v rámci chystanej domácej výstavy Soul Mobility Show 2023, ktorá štartuje 30. marca. Noví vlastníci práve oznámili, že vo svetovej premiére predstavia niekoľko konceptov a tiež sériovú verziu elektromobilu Torres EVX.

Z prvých fotografií je zrejmé, že auto dostane významne prepracovanú prednú časť, ale kompletne nová je tiež palubná doska, ktorá vďaka dvom veľkým spojeným displejom zakriveným okolo vodiča dosť pripomína najnovšie modely BMW.

Štandardný model je poháňaný preplňovaným štvorvalcom 1.5 T-GDi s výkonom 170 koní a krútiacim momentom 280 Nm, ktorý spolupracuje so 6-stupňovým automatom a poháňa predné alebo všetky štyri kolesá. Technické detaily elektromobilu si SsangYong necháva na výstavu, ak by ale dostal techniku Koranda e-Motion, ktorú Kórejcom dodáva čínsky BYD, počítajte s výkonom 190 koní, krútiacim momentom 360 Nm, batériou s kapacitou 61,5 kWh a dojazdom okolo 300 kilometrov.

Otázna je akurát cena. Kým benzínový Torres sa na domácom trhu predáva za v prepočte 22 400 eur, elektrické Korando stojí minimálne 29 500 eur. Za túto alebo podobnú cenu by mohla byť verzia EVX pre priaznivcov elektrickej mobility ternom, veď neporovnateľne menší Peugeot e-208 stojí v akcii skoro 34 tisíc. Nepochybujeme ale o tom, že v Európe sa nový Torres EVX za spomínanú čiastku predávať nebude. Určite ale bude zaujímavé sledovať, kam sa mu cenovkou podarí zaradiť.

zdroj: KG Group, SsangYong