Prestal sa Volkswagen snažiť?

Premiéra Enyaqu iV je už za nami a auto získalo výborné ohlasy. Veľa ľudí ho prirovnáva k BMW, čo pre Škodu vôbec nie je urážka. Naopak, ID.4 je iba zväčšeným súrodencom hatchbacku ID.3. Exteriérovo tak rozhodne vyhráva Škoda, ktorá pôsobí prémiovo. Samotný debut nás čaká až na konci tohoto mesiaca, aby si obe autá nekradli pozornosť. V predstihu nám však Volkswagen ukázal interiér. Ten sa príliš neodlišuje od ID.3 a razí vlastnú cestu minimalizmu, ktorú mu umožňuje platforma MEB. Podobne ako v Enyaqu, palubnej doske dominuje dotykový displej. Čo je zvláštne, zrejme bude menší, ako ten 13” zo Škody. Stredový tunel sa Volkswagen rozhodol neprepojiť s palubnou doskou, vďaka čomu je kabína veľmi vzdušná, no prázdna. Celkovo je prvý dojem z interiéru sterilný, čo sa dá povedať napríklad aj o novom Golfe. Naopak, prístrojový štít je na prvý pohľad väčší a hneď vedľa neho nájdeme volič smeru.

Všimnite si pedále. Brzda má ikonu zastaveného videa a naopak plyn symbol pretáčania vpred. Asi jediný emocionálny detail v chladnom interiéri. 

Volkswagen bude hrať väčšie svetelné divadlo, než Enyaq iV. Obzvlášť pyšný je VW na svetelný pás nad palubnou doskou s názvom ID.Light. Ten bude vodiča informovať o fungovaní asistenčných systémov, prichádzajúcich hovorov, o uzamykaní vozidla alebo núdzovom brzdení. Ambientné osvetlenie posádke ponúkne 30 farieb. V záležitosti od výbavy budú k dispozícii elektrické sedadlá schválené organizáciou AGR. Pre maximálny komfort budú disponovať aj funkciou masáže. Zelený bude nie len pohon auta, ale aj interiér. Použité nebudú žiadne živočíšne materiály. Syntetický materiál ArtVelours pozostáva z 20 % z recyklovaných  PET fliaš.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Okrem interiéru nám Volkswagen odhalil aj veľkosť batožinového priestoru. Ten má hodnotu 543 litrov, takisto menej než má Enyaq iV. Jediným šťastím pre VW je, že ID.4 bude primárne pre americký trh, na ktorý ma Škoda zavreté dvere. Celkovo zatiaľ ID.4 pôsobí skôr ako chudobný príbuzný, než produkt "nadradenej" značky. Práve to bude pravdepodobne posledná kvapka pre Volkswagen a môžeme očakávať, že Škodovke razantne odstrihne krídla, ktoré jej nechal narásť.

Zdroj/Foto: Volkswagen