India je jedným z trhov s najvyšším tržným potenciálom a podľa predpovedí odborníkov ju čaká prudká expanzia. Nie je preto náhodou, že mnohé európske automobilky už teraz v Indii vyvíjajú nemalé aktivity a snažia sa tu etablovať. Za aktivity celého koncernu VW je napríklad v Indii zodpovedná česká automobilka Škoda Auto. Samotný koncern Volkswagen však teraz posúva spoluprácu na ďalšiu úroveň, spája totiž sily s miestnou automobilkou Mahindra, ktorej dodá techniku potrebnú pre stavbu nových elektrických SUV.

Anglický dizajn, nemecká technika, indická značka

Indická Mahindra sa pripravuje na veľkú modelovú ofenzívu a zbrojí najmä na poli elektromobilov. Na trh chce uviesť až päť nových elektrických SUV, ktoré majú využívať spoločný technický základ. Stáť majú na modifikovanej podlahovej platforme MEB od koncernu VW. Pre Mahindru dostane názov INGLO a bude používať spoločný systém trakčných akumulátorov, kabeláž, aj samotné trakčné elektromotory. Zo zverejnených informácií je zrejmé, že Mahindra použije akumulátory s kapacitou v rozsahu 60 – 80 kWh, maximálny výkon nabíjania 175 kW a pohon zadných alebo všetkých kolies. Zaujímavá je informácia, že najvýkonnejšie indické SUV ponúkne max. výkon až 290 kW (394 k). O dizajn áut sa postará dizajnérske štúdio z Veľkej Británie. „Toto partnerstvo ukazuje, že platforma MEB je na dobrej ceste stať sa jednou z popredných platforiem pre elektromobilitu. Napĺňame tak stratégiu Volkswagenu urobiť z podnikania s podvozkovými platformami silný obchodný pilier a vytvoriť prostredníctvom úspor z veľkosériovej výroby ďalšie zisky," povedal Thomas Schmall z predstavenstva koncernu VW. 

S Mahindrou tak platformu MEB od VW používajú už dve automobilky mimo koncernu Volkwagen. Okrem Indie totiž putuje aj na montážne pásy Fordu, kde začína slúžiť na výrobu dvoch nových elektrických SUV, ktoré Ford začne predávať začiatkom roka 2023.

zdroj: Reuters, Volkswagen AG, Electrek