Už dlhšiu dobu sa hovorilo o možnom predaji značky Bugatti. Tej sa chcel VW Group „zbaviť“ aby ušetrili nejaké financie, ktorých potoky naliali do elektrifikácie. Iné informácie zase hovorili, že Bugatti kúpi Rimac, kde by zase „na oplátku“ zvýšilo svoj podiel Porsche. Nakoniec sa v podstate nestalo nič z vyššie uvedeného a zároveň sa stalo všetko :) 

Začalo sa to v marci tohto roka (2021), keď Porsche zvýšilo svoj podiel v Rimacu z 15,5% na 24%. To však zďaleka nestačilo na to, aby sme mohli hovoriť o nejakom kontrolnom vplyve. V súvislosti s tým sa preto opäť začalo skloňovať meno Bugatti. Viaceré zdroje tvrdili, že Porsche by mohlo svoj podiel v Rimacu navýšiť až na 50%, pričom na druhej strane by Rimac získal kontrolný vplyv v Bugatti. Už je vám asi zrejmé, prečo som použil výraz „milostný trojuholník“. Situácia sa zdala byť pomerne zamotaná, no samotní aktéri mlčali. Až doteraz.

Bugatti-Rimac je na svete

Porsche sa dohodlo s chorvátskym výrobcom a potvrdilo spojenie značiek Bugatti a Rimac. Odteraz budú niesť meno Bugatti-Rimac a v tlačovej správe ich označujú ako nových výrobcov hyperšportov. Rimac bude vlastniť 55% spoločnosti, zatiaľ čo Porsche zvyšných 45%. Aj preto bude ústredie Bugatti-Rimac v chorvátskom Záhrebe. Aby to nebolo málo zamotané, tak Porsche si zároveň ponechá 24% podiel v samotnom Rimacu

„Kombinujeme bohatú expertízu Bugatti v oblasti hyperšportov s obrovskou inovatívnou silou Rimacu v sľubnej oblasti elektromobility. Bugatti prispieva svojou tradíciou, ikonickými produktami, lojálnou zákazníckou základňou a globálnou predajnou organizáciou. V otázke technológie Rimac ponúka nové vývojové a organizačné prístupy,“ Oliver Blume, šéf Porsche a člen správnej rady VW Group

Budú vyrábať len elektromobily?

Na túto otázku nedali v tlačovej správe jasnú odpoveď. Bugatti-Rimac by totiž malo vyrábať dva hyperšporty a to „Bugatti Chiron a elektrický Rimac Nevera.“ Z toho vyplýva, že Chiron by nemal byť elektrický, aspoň nie hneď. Avšak, v budúcnosti môžeme určite očakávať aj plne elektrické Bugatti, inak by spojenie týchto dvoch značiek nemalo veľký význam. Navyše uvádzajú, že z dlhodobého hľadiska plánujú spoločný vývoj modelov Bugatti. S najväčšou pravdepodobnosťou tak nasledujú posledné roky, keď bude mať legendárne Bugatti plnotučný motor W16 a vlastne celkovo spaľovací motor. 

Porsche bude mať v novej spoločnosti veľký vplyv aj vďaka Oliverovi Blumeovi a Lutzovi Meschkem (podpredseda a člen výkonnej rady pre financie a IT Porsche), ktorí budú aj členmi dozornej rady Bugatti-Rimac, avšak, CEO-m spoločnosti sa stane Mate Rimac, zakladateľ chorvátskej značky. Novo-vzniknutá spoločnosť Bugatti-Rimac bude mať okolo 430 zamestnancov, pričom 300 z nich bude pracovať v Záhrebe a zvyšných 130 v Bugatti vo francúzskom Molsheime. 

Zdroj, foto: Porsche