Značka Mazda je originálnymi technickými riešeniami už legendárna. To, že kráča proti prúdu, dokazuje bežnou produkciou, ktorá sa napríklad aj v Európe stále spolieha na atmosférické motory. Nejde pritom len o dožívajúce riešenia, naopak, fabrika pracuje na ich zdokonaľovaní a venuje sa zdokonaľovaniu riešení, nad ktorými už takmer všetci zlomili palicu. Má to však veľmi dobrý dôvod. Mazda chce byť prémiová značka. 

Mazda chce efektívne a originálne riešenia používať aj v budúcnosti.

Budujeme prémiovú značku 

Odlišnými riešeniami použitými v sériových Mazdách nejde automobilke o prvoplánovú snahu odlíšiť sa za každú cenu, ale ponúknuť riešenia, na ktoré nemajú ostatní odvahu. A dotiahnuť ich k dokonalosti. Ikuo Maeda z Mazdy hovorí: “Výroba prémiových áut neznamená umelé navyšovanie ceny automobilovou bižutériou, ale ponukou skutočnej kvality v oblasti dizajnu, konštrukcie aj jazdných vlastností.“ Naráža tým na konkurenčné značky, ktoré sa snažia konvenčnú techniku „baliť“ do krajších kabátov a predávať ju za väčšie peniaze. Mazda chce zapracovať aj na kvalite svojich áut. Zákazník Mazdy musí údajne dostať po každej stránke špičkový prémiový produkt.

Oslovuje náročných klientov

„Mazdu považujú nároční zákazníci za veľmi rozumnú alternatívu k zabehnutým prémiovým značkám,“ hovorí na adresu súčasne ponuky japonskej automobilky Masahiro Moro, generálny riaditeľ spoločnosti Mazda North American Operations. Vyzdvihuje najmä to, že Mazda dokáže už dnes ponúknuť omnoho originálnejšie riešenia, než ostatní výrobcovia. Na rozdiel od minulosti, kedy však veľa „revolučných“ výrobcov bojovalo s nedostatočnou spoľahlivosťou a kvalitou, je dnes Mazda na vysokej technologickej úrovni a súperov dokáže prekonať nielen na poli dizajnu, či technológií, ale aj v oblasti spoľahlivosti.

Štvorvalcový Skyactiv-X dostane aj väčšieho brata.

Aj so šesťvalcom

Útok na prémiových konkurentov by, samozrejme, nebol možný bez správneho motora, v dielňach fabriky preto už dnes vzniká nový šesťvalec Skyactiv-X. Technické špecifikácie automobilka zatiaľ tají, z dostupných informácií je však zrejmé, že ide o radovú konštrukciu spolupracujúcu s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. Jasné zatiaľ nie je, v ktorých modeloch nový motor automobilka nakoniec použije. No dá sa predpokladať, že bude chcieť vo väčšine, aby sa jeho drahý vývoj čo najviac vyplatil. Je dávno preč doba, keď bolo možné vyrábať jeden motor pre špecifické auto.

zdroj: autocar.co.uk, motor1.com

Nový radový šesťvalec bude spolupracovať s osemstupňovým automatom.