V Číne aktuálne prebieha nielen cenová vojna, ale podľa všetkého začína aj tá výkonová. Zapojili sa do nej prostredníctvom Lotusu Evija (2000 koní) a Zeekru 001 FR (1265 koní) koncern Geely, Xiaomi so svojim SU7 Ultra naladeným na 1547 koní a BYD vďaka modelu Yangwang U9, ktorý produkuje 1306 koní. Len pre istotu pripomíname, že všetko sú to elektromobily.

Vyššie uvedené parametre chce teraz rozprášiť posledná menovaná značka, ktorá vyvíja novinku U9 Track Edition. Oficiálna premiéra tejto verzie zatiaľ neprebehla, ale spolu s technickými údajmi auto odhalilo domáce Ministerstvo priemyslu a informačných technológií.

Útok na Nordschleife?

Auto samozrejme vychádza z kupé U9, opäť ide o batériový elektromobil vybavený štyrmi elektromotormi, pričom každá jednotka má na starosti jedno koleso. Track Edition s dĺžkou 4966 mm, šírkou 2029 mm, výškou 1311 mm a rázvorom 2900 mm má systémový výkon 3019 koní a maximálnu rýchlosť 350 kilometrov za hodinu.

Predpokladáme, že ide o údaj s elektronickým obmedzovačom, keďže súčasný Yangwang U9 s výkonom viac ako 1300 koní dosiahol v roku 2024 najvyššiu rýchlosť 391,94 kilometrov za hodinu, čím vytvoril rekord medzi čínskymi sériovými automobilmi. Na nemeckej Nordschleife dosiahol tento model čas 7:17,900 min., ten ale prekonalo Xiaomi SU7 časom 7:04,957 min., pričom upravený prototyp SU7 Ultra zvládol jedno kolo na Nürburgringu za 6:22,091 min!

Viac karbónu, príplatková aktívna aerodynamika

Chystaný Yangwang U9 Track Edition si do značnej miery zachoval dizajn základného auta. Sériová výbava zahŕňa 20-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 325/35 R20, karbónovú strechu, pevné krídlo vyrobené z rovnakého materiálu či zadný difúzor s nastaviteľnými lamelami. V príplatkovom príslušenstve sa objavuje vylepšený predný spojler s uhlíkového kompozitu či elektricky nastaviteľné krídlo.

Súčasná U9 využíva trakčnú batériu s kapacitou 80 kilowatthodín, ktorá podľa CLTC stačí na dojazd 450 kilometrov. Pozoruhodný je tiež maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom až 500 kW, takže akumulátor je možné v ideálnych podmienkach nabiť z 10 na 80 percent za 10 minút.

Zatiaľ nie je jasné, či rovnaké články typu LiFePO4 dostane tiež 3000-koňový Track Edition, ale hmotnosť auta stúpla len minimálne, konkrétne z 2475 na 2480 kg, pretože aj základná U9 využíva 4 elektromotory, len s nižším výkonom.

Cenu novinky momentálne nepoznáme, ale štandardné auto BYD na domácom trhu predáva za v prepočte 215 tisíc eur. Vlani ich vyrobil 88.

zdroj: CNC