Hovorí sa, že automobilky prišli v Ženeve v roku 2020 o desiatky miliónov eur. Že muselo Palexpo zrušiť akciu na príkaz švajčiarskych úradov len pár hodín pred jej zahájením, to v kontexte ďalšieho vývoja pandémie koronavírusu asi neprekvapí. Vystavovateľov však zarazilo, čo sa dialo potom.

Organizátori im pomerne nevyberavým spôsobom odkázali, že nemajú v pláne vrátiť im ani časť prostriedkov vynaložených za prenajaté priestory. Preto aktuálna nechuť niektorých automobiliek zúčastniť sa ženevského autosalóna v roku 2024 neprekvapuje.

Odplata i s úrokom?

Účasť už odmietlo Audi, BMW, Mercedes i Volkswagen a s veľkou pravdepodobnosťou nedorazia ani jednotlivé značky patriace pod krídla VW, aj keď Bentley, Cupra, Porsche, Seat či Škoda oficiálne stanovisko zatiaľ nezverejnili.

„Po dôkladnom zvážení sa Mercedes ženevského autosalóna v roku 2024 nezúčastní,“ oznámila stroho stuttgartská automobilka a v podobnom duchu sa vyjadrilo tiež Audi. „Nebudeme tam. Ale nejde o všeobecné rozhodnutie proti Ženeve,“ dodal hovorca z Ingolstadtu. A BMW? To podľa svojho vyjadrenia reorganizovalo marketingové aktivity a plánuje viac využívať živé prenosy a sociálne médiá. „Niektoré formáty postupne vyraďujeme. To zahŕňa Ženevu, Detroit i Paríž a je tiež dôvod, prečo nebudeme na ženevskom autosalóne v roku 2024,“ zaznieva z Mníchova.

Z Francúzov príde len Renault

Na výstavisku sa podľa všetkého neukáže ani koncert Stellantis združujúci štrnásť európskych a zámorských značiek, teda napríklad Citroën, Fiat, Lanciu, Jeep, Peugeot či Opel. Generálny riaditeľ Carlos Tavares patrí k tým, ktorý na adresu organizátorov, respektíve ich prístupu k náhrade škôd v roku 2020 neváhal použiť ostrejšie slová. Preto neprekvapuje, že sa tento konglomerát k Ženeve 2024 zatiaľ nehlási.

Z najväčších hráčov sa k pripravovanej výstave, ktorá prebehne od 26. februára do 3. marca, má len skupina Renault, nie je ale zatiaľ jasné, či sa to bude týkať i značiek Mitsubishi a Nissan. Organizátori tiež tvrdia, že rokujú s asi dvomi desiatkami výrobcov z Číny, pričom v Ženeve by sa mohlo reálne objaviť trinásť až pätnásť firiem.

zdroj: Autoweek