Koncern Volkswagen je v najväčšej kríze svojej histórie. Predseda predstavenstva VW AG, Matthias Müller, si to uvedomuje a oznámil päť dôležitých krokov k novej orientácii nemeckého gigantu. „Musíme upriamiť svoj pohľad za horizont aktuálnej situácie a vytvoriť predpoklady pre to, aby sa Volkswagen mohol úspešne ďalej rozvíjať,“ povedal Müller v stredu vo Wolfsburgu. Predstavil plán, ktorý má päť bodov. Tento plán má zabezpečiť, aby Volkswagen aj v budúcnosti patril k najlepším automobilovým výrobcom na svete. Müller je optimistický: „Volkswagen vyjde z aktuálnej situácie silnejší ako predtým.“ Oznámil, že v budúcom roku predstaví základné piliere svojho programu „Strategie 2025“.

Značky a regióny získajú viac samostatnosti. Predstavenstvo koncernu sa bude okrem iného starať o stratégie presahujúce značky, o vytváranie synergie a o efektívne využívanie zdrojov v rámci koncernu. „Podrobne sa pozrieme na aktuálne portfólio vyše 300 modelov. A budeme presne skúmať výnosnosť každého jednotlivého modelu.“

Päť krokov Müllerovho "ozdravného" plánu:

 

1,

 

Müller ohlásil pomoc zákazníkom, ktorí sú dotknutí témou emisií naftových motorov, za svoju najdôležitejšiu prioritu. „Naši zákazníci sú srdcom všetkého, čo našich 600.000 zamestnancov na celom svete robí,“ dodáva Matthias Müller. Volkswagen intenzívne pracuje na efektívnych technických riešeniach. Opravy začnú po dohode so Spolkovým úradom pre motorové vozidlá (Kraftfahrt-Bundesamt ) od januára 2016.

 

2,


Druhou prioritou je pokračovanie a ukončenie vyšetrenia udalostí s celou dôslednosťou. „Musíme zistiť pravdu a poučiť sa z nej,“ zdôraznil Müller. Vedenie spoločnosti angažovalo na pomoc aj audítorskú spoločnosť Deloitte. Osoby zodpovedné za problémy musia podľa Müllera počítať so závažnými dôsledkami. Niektoré správy však naznačujú, že o podvode s emisiami vedelo omnoho viac ľudí, než oficiálne priznáva Volkswagen.

 

3,

 

Treťou prioritou je zavedenie nových štruktúr v rámci koncernu.  „Základným bodom je: náš koncern bude v budúcnosti riadený decentrálne,“ povedal Müller. Značky a regióny získajú viac samostatnosti. Predstavenstvo koncernu sa bude okrem iného starať o stratégie presahujúce značky, o vytváranie synergie a o efektívne využívanie zdrojov v rámci koncernu. „Podrobne sa pozrieme na aktuálne portfólio vyše 300 modelov. A budeme presne skúmať výnosnosť každého jednotlivého modelu.“ Model Phaeton pôjde aj napriek kríze a veľkým nákladom do výroby.

 

4,


Matthias Müller ako štvrtú prioritu zavádza novú orientáciu a kultúru riadenia. Úsilie o perfekciu, angažovanosť zamestnancov a sociálnu zodpovednosť v rámci koncernu Volkswagen musia zostať zachované. No sú potrebné zmeny v spôsobe komunikácie a pri reagovaní na chyby. „Potrebujeme kultúru otvorenosti a spolupráce.“ Müller okrem toho požaduje vo vzájomnom kolegiálnom prístupe viac odvahy, viac kreativity a viac podnikateľskej angažovanosti.

 

5,


Ako piatu prioritu Matthias Müller oznámil evolúciu programu Strategie 2018 na Strategie 2025. „Mnohí mimo koncernu Volkswagen, ale čiastočne aj u nás správne nepochopili, že pri Strategie 2018 ide o oveľa viac ako vyrobené počty. Mottu vyššie, rýchlejšie, ďalej bolo veľa podriadené, predovšetkým ziskovosť. Nejde však o to, predať o 100.000 automobilov viac alebo menej ako najväčší konkurent. Ide oveľa viac o kvalitatívny rast,“ uviedol Matthias Müller. V najbližších mesiacoch sa bude pracovať na hlavných pilieroch programu „Strategie 2025“, ktorý potom koncern predstaví v polovici budúceho roka.


Zdroj: tlačová správa