Aktualizácia: Ford dnes zverejnil kompletné informácie o omladenom Focuse. Teraz už môžeme s istotou povedať, že pod kapotou bude 1,5 litrový EcoBoost. Výrobca ho naladí na 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k). Tento agregát zažije svoju európsku premiéru. Spojený bude so 6 stupňovým manuálom alebo s novou automatickou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov. Novinka nahradí aktuálny 1,6 litrový motor.
 

Z naftových motorov bude o záujem zákazníkov bojovať 1,5 litrový TDCi s výkonmi 70 kW (95 k) a 88 kW (120 k). Verzia ECOnetic prinesie 77 kW (105 k). Najslabší z nich bude dostupný so šesťstupňovým manuálom. Silnejšie verzie znesú aj dvojspojkový PowerShift. Poslednou zmenou je najsilnejší dvojlitrový turbodiesel, ktorého výkon narástol na 110 kW (150 k).

Z ponuky elektronických systémov vyberám Active City Stop, ktorý bude zabraňovať zrážkam s chodcami až do rýchlosti 50 km/h. Automobil dokáže sám zaparkovať za pomoci dvoch nových ultrazvukových snímačov v zadnom nárazníku. Osempalcový displej v interiéri bude navyše pracovať so systémom SYNC 2. Medzi vylepšenia patrí nová grafika a pokročilejšie hlasové ovládanie.

V Európe sa omladený Focus začne predávať v druhej polovici aktuálneho roku.

Vráťme sa však k Focusu, ktorý už po troch rokoch svojho pôsobenia dostáva facelift. Prečo tak skoro? Typ je síce veľmi obľúbený v Číne, no to je asi tak všetko. Na svoju popularitu v Európe už môže len spomínať. Nechcem tým povedať, že Focus je prepadák. Darí sa mu, no môže to byť aj lepšie. Automobilka sa rozhodla s tým niečo urobiť a tak prichádza dizajnové prispôsobenie novej Fieste. Áno, aj Focus si na seba zobral vzhľad ala Aston Martin.

Focus teda dostal novú mriežku chladiča, predný nárazník a  predné svetlá. Ďalšími modifikáciami prešiel zadný nárazník a zadné svetlá. Partie medzi dvoma koncami sa zdajú byť rovnaké. Ford zaviedol nové prvky do interiéru. Okrem prepracovaných drobností zákazníkov čaká nový volant, stredová konzola, displej a iné.

Upravený dizaj by mal zaujať aj európskych zákazníkov. Aktuálne sa Focusu darí najmä v Číne.

Ford vylepšil aj interiér.

O technike toho veľa nevieme. Isté je, že Focus sa bude aj naďalej spoliehať na litrový EcoBoost, ktorý v ponuke doplní aj nový, značne výkonnejší 1,5 EB. Len pre zaujímavosť, v USA Ford ponúkne litrový trojvalec výlučne so šesťstupňovým manuálom. Stane sa tak najmä kvôli tomu, že Američania sa často sťažujú nedostatočný výkon malých áut s automatom. Manuálna prevodovka by im mala pre nich nedostatočné stádo mierne vykompenzovať. Oficiálnu premiéru bude mať nový Focus na autosalóne v Ženeve.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Test Ford Focus ST III. gen