Opel už postavil nejedno naozaj rýchle auto. Dokonca aj dávno predtým, než vzniklo špeciálne oddelenie OPC (Opel Performance Center) tu boli kúsky ako Calibra Turbo, Speedster, Manta a podobne... Na marcovom autosalóne v Ženeve predstaví Opel čistokrvný športový automobil. Vlastne už až pretekársky, no s homologáciou pre cesty. Nadväzuje na štúdiu, nad ktorou sme ochkali pred dvanástimi rokmi - Astra OPC X-treme Concept. Rovnako ako v minulosti aj teraz pôjde o skutočný pretekový automobil adaptovaný pre bežnú premávku. Kým štúdia Astra OPC X-treme z roku 2002 bola vyrobená iba v jedinom exemplári, nový prototyp EXTREME bude základom malej série. OPC Extreme bude najrýchlejším modelom Astra v histórii, pričom ju postavia na značky.

Iba jedna fotka a málo info. V Ženeve uvidíme viac

Opel Astra OPC Extreme je priamo odvodená od pretekového špeciálu Astra OPC Cup pre seriál vytrvalostných pretekov na okruhu Nürburgring (VLN). Karbónové komponenty znižujú hmotnosť, takže bude ešte živšia, než sériová Astra OPC s výkonom 206 kW (280 k). U OPC Extreme by sme mohli očakávať výkon ponad 220 kW (300 k). K prvkom prevzatým priamo z automobilového športu patria integrovaná bezpečnostná klietka v kabíne, škrupinové sedadlá a šesťbodové bezpečnostné pásy. Autá vo verzii OPC budú podľa automobilky vychytané ako sa patrí, všetky najvýkonnejšie modely ako Corsa OPC, Astra OPC alebo Insignia OPC musia pred schválením do výroby úspešne absolvovať vytrvalostný rýchlostný test v dĺžke 10 000 kilometrov na okruhu Nürburgring Nordschleife.