Predchodcom Calibry bola tiež nemenej slávna Manta, ktorú mali tak isto v hľadáčiku „tuneri“ , taktiež ju „žral hnedý mor“, jednoducho skončila na tom v dnešnej dobe asi rovnako. Dokonca o nej aj natočili v domovskej krajine film, späť však ku Calibre.

Konštrukčne vychádza Calibra z Vectry A, teda motor priečne a pohon predných kolies, prípadne aj ako štvorkolka. Konštruktéri v Opli však karosériu tak prispôsobili aerodynamike, až sa dostali k perfektnému súčiniteľu odporu vzduchu cx len 0,26. Vo svojej dobe to bolo svetovo najaerodynamickejšie sériové auto na svete.

Zaujímavosťou boli aj úzke predné svetlá, ktoré mohli použiť vďaka novej technológii projekčných svetiel. Pri svetlách s parabolickou odrazovou plochou a lomeným krycím sklom totiž platievalo, že čím väčšie svetlo, tým lepší dosvit. Calibra však dizajn prednej časti nemusela podriadiť veľkým svetlám, ktoré sú tak na svoju dobu minimalisticky úzke a predná časť má ešte výraznejší klinovitý dizajn.

Ponuka motorov nebola príliš veľká. K dispozícii ste mali základný dvojliter s 85 kW (115 k), prípadne 16 V verziu s 110 kW (150 k). Ten mal od modernizácie v 1994 o 10 kW (14 k) menej. Dvojliter mohol mať aj pohon 4x4. Okrem nich tu boli dve top verzie. Ťažko mi totiž rozhodnúť, či tým naj bol vidlicový šesťvalec, alebo oturbený štvorvalec s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a pohonom 4x4.

Prvý menovaný mal 2,5-litrový objem a 125 kW (170 k). O pol litra menší, ale s preplňovaním naviac, mal až 150 kW (204 k), a ako jediný z ponuky na tú dobu ponúkal jedinečnú 6-stupňovú manuálnu prevodovku a zrýchlenie na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Calibra mohla mať bohatú príplatkovú výbavu, od CD prehrávača, cez klimatizáciu, elektrické strešné okno, kožený interiér alebo Bose Soundsystem. Opel pre Calibru vyrábal aj niekoľko limitovaných edícii, napríklad posledná Last Edition mala športový Irmscher podvozok, kolesá BBS, Irmscher predný nárazník alebo kožený interiér.

Celkovo vyrobili podľa údajov necelých 240-tisíc kusov, čo nie je úplne málo. Nástupcu však už nedostala. Pamätáte sa však, kedy ste naposledy videli Calibru v premávke? Ja veru už pekných pár rokov nie, maximálne na nejakom zraze starých áut. Jej hodnota zatiaľ prudko nerastie, avšak Turbo 4x4 aj V6 modely sú už teraz cenené, samozrejme, ak sú v originálnom stave s originálnou výbavou. A tých je veru pramálo. Ak sa vám Calibra páči, smelo do toho, avšak nájsť „nezbastlený“ kúsok je už vcelku problém. Napríklad Turbo verzia v peknom stave atakuje hodnotu 10-tisíc eur. A nič nenasvedčuje tomu, že cena bude klesať, ba naopak.

Zdroj foto: Opel