Pri všetkých takýchto výrokoch ide o klamstvo, zavádzanie alebo nevedomosť. Na záruku vášho auta nemá absolútne žiadny vplyv to či ste navštívili autorizovaný alebo neautorizovaný servis. Podstatné je niečo úplne iné.

Voľbu servisu nám umožnila Európska únia, ktorá takmer pred desiatimi rokmi zaviedla blokovú výnimku. V prvých rokoch jej platnosti musel neautorizovaný servis používať značkové náhradné diely. Od roku 2010 o záruku neprichádzate ani vtedy, ak váš servis použije neznačkový náhradný diel. Podstatné je však to, aby daný servisný mechanik dodržal všetky postupy dané výrobcom konkrétneho auta. Ak pôjde o fušera, tak o záruku prídete.

Bloková výnimka Európskej únie platí už niekoľko rokov.

Značka autoservisu nemá na záruku žiadny vplyv. Podstatná je odbornosť personálu. V prípade autorizovaných servisov by mala byť samozrejmosťou.

Záručný servis môže spochybniť platnosť záruky. Musí však dokázať, že na aute bola vykonaná nekvalitná a neodborná údržba.

Samozrejme neznačkové servisy musia zabezpečiť kvalifikovanosť svojich zamestnancov. Bloková výnimka myslí aj na to. Vďaka nej majú servisy prístup ku školeniam, servisnému vybaveniu a originálnym náhradným dielom. Na druhej strane, nikto im neukladá povinnosť, aby túto možnosť využili. Je to len na ich uvážení či budú mať školených zamestnancov, alebo nie.

Oslovil som niekoľko náhodných značkových servisov práve s otázkou, či strácam záruku v prípade, že si dám vymeniť olej a skontrolovať brzdy v neznačkovom servise. Emaily som posielal samozrejme ako bežný zákazník.

Všetky oslovené servisy reagovali správne. Výnimkou je Kia z Liptovského Mikuláša.

Servisy Škoda v Rimavskej Sobote (Autoris) a Bratislave (DANUBIA SERVICE) mi odpovedali na otázku správne. Rovnako správnu odpoveď som dostal aj od trnavského servisu Audi (AUTOCOMODEX).

Košický Peugeot servis (FRANCE-TECH) ma upozornil, že takýto zásah na zákonnú záruku vplyv nemá. Problém však nastáva so zmluvnou zárukou, o ktorú by som prišiel.

Odpoveď od autorizovaného servisu Kia v Liptovskom Mikuláši (UNICAR) začínala slovami „určite áno“. Podľa nich o záruku jednoducho prídem. Nestalo by sa tak len v prípade, že daný servis má zmluvu so spoločnosťou Kia Motors. Prešovská Toyota (PK Auto) a trenčiansky Citroën (Vidlička) neodpovedali vôbec.

Prečítajte si aj:  ANKETA: Komu verite viac? Značkovým, alebo nezávislým autoservisom?