Prvé Porsche 911 Turbo prišlo na svet pred 40 rokmi. Poslednú generáciu Turba nám Porsche predstavilo pred pár mesiacmi. Teraz však prichádza s jeho otvorenou verziou. Konkrétne s modelmi 911 Turbo Cabriolet a 911 Turbo S Cabriolet, ktoré budú to najlepšie, čo môže Porsche ponúknuť medzi otvorenými športiakmi. Hovorím budú, pretože naživo ich uvidíme v novembri na autosalóne v Los Angeles.

Motor vzadu, výkon 560 koní a zrýchlenie na stovku za 3,2 s. To je nové Porsche 911 Turbo S Cabriolet.

Kabriolety používajú rovnakú techniku ako kupé. Vzadu tak nájdeme prepĺňaný 6-valcový boxer s objemom 3,8 litra. Rovnako ako pri uzavretých verziách má dve výkonové varianty. V 911 Turbo Cabriolet nájdeme motor s výkon 383 kW (520 k), s ktorým auto zrýchli na stovku za 3,5 s. Do 911 Turbo S Cabriolet namontovali verziu s výkonom 412 kW (560 k), čím sa zrýchlenie z nula na sto zlepšilo na 3,2 s. Obidve autá dosahujú rovnakú maximálnu rýchlosť 318 km/h.

Dvojspojkovú prevodovku PDK dodáva Porsche štandardne. Prevodovka prenáša výkon na všetky kolesá pomocou systému PTM. Porsche vo svojich najlepších kabrioletoch použilo aj systém natáčania zadných kolies. Uhol natočania kolies je závislí od rýchlosti. Kým pri rýchlostiach do 50 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačne ako predné, pri rýchlostiach nad 80 km/h sa natáčajú paralelne s nimi. 911 Turbo Cabriolet tak získal perfektnú ovládateľnosť.

Porsche 911 Turbo Cabriolet dokáže zložiť strechu s ultraľahkým horčíkovým rámom za 13 s.

Kabriolety dostali aktívnu aerodynamiku v podobe vysúvateľného zadného krídla. Porsche ho pri verzii Turbo urobilo o 28 mm širšie ako v prípade modelu Carrera 4. Krídlo može vodič ovládať z kokpitu. Ten v prípade dažďa zakrýva strecha, ktorej rám vyrobili z horčíka. Ak vykukne slnko, možete strechu zložiť za 13 s pri jazde do rýchlosti 50 km/h.

Porsche dáva na výber z dvoch farieb interiéru, čiernej alebo Carrera červenej. Adaptívne športovné sedadlá môžete nastaviť v 18-tich smeroch a uložiť do pamäte sedadla. Audiosystém má na svedomí Bose, ak by vám však nestačil stále je tu možnosť priplatiť si za audio Burmester. Priplatiť si možete aj za adaptívny radarový tempomat, rozoznávanie značiek a rýchlostných limitov, či cúvaciu kameru.

Turbo Cabriolet a Turbo S Cabriolet dokážu jazdiť s rozumnou spotrebou. Na sto kilometrov spotrebujú v meste 13,4 litra, mimo mesta 7,8 litra a kombinovane 9,9 litra. Pritom do ovzdušia vypustia 231 g/km CO2. 

Ak sa vám tieto autá páčia, možete si ich dopriať pod vianočný stromček. Porsche ich začne predávať už v decembri tohto roka. Za 911 Turbo Cabriolet zaplatíte 175000 eur a za Turbo S Cabriolet 208000 eur.