Porsche malo v generácii 997 v ponuke celú plejádu výkonných okruhových nástrojov. Priaznivci si mohli vybrať z GT3, GT3 RS, GT3 RS 4.0, GT2 a GT2 RS. Každý model bol rýchlejší a drahší ako ten predchádzajúci. Nadšenci si prišli na svoje, všetky tieto rýchle mašiny mali motor vzadu, hnanú zadnú nápravu a manuálnu prevodovku. Presne to, čo si predstavím pod menom Porsche.

Porsche 911 GT2 RS bolo najrýchlejšie z generácie 997

Porsche ponúkalo v generácii 997 veľa výkonných modelov od  GT3 až po GT2 RS, jeden lepší ako druhý. V novej generácii 991 však majú len GT3 a o ďalšom sa zatiaľ nezmienili. No August Achleitner rozprúdil hladinu fámou o GT3 RS, alebo niečom podobnom.

To je však minulosť, v aktuálnej generácii 991 ponúka automobilka len GT3. Áno, majú aj iné modely, ako napríklad 911 Targa, ale tie sú skôr luxusné ako zamerané na výkon. GT3 je nádherný a rýchly stroj, no fabrika ním zariskovala, pretože dvojspojková prevodovka PDK a riadenie všetkých štyroch kolies nemusí byť každému po chuti. Puristov by určite potešili ešte výkonnejším a nekompromisnejším modelom GT3 RS alebo GT2.

Šéf projektu 911, August Achleitner, povedal, že o osude GT2 nie je rozhodnuté. Vraj za tým nemáme hľadať iba politiku automobilky, ale aj technické problémy. Aktuálne Porsche ponúka štvorkolku 911 Turbo S s výkonom 560 koní, ktorá zrýchli na stovku za menej ako 3 sekundy. V minulej generácii ubrali Turbu trochu trakcie, pridali výkon a GT2 bola na svete. To si nemôžu dovoliť so súčasným modelom, mohli by skončiť s GT2 pomalšou ako Turbo. Vysvetlite potom zákazníkom, prečo je najnekompromisnejšie Porsche pomalšie ako 911 Turbo S. Achleitner však naznačil, že existujú fámy o GT3 RS, alebo niečom podobnom, ale hovoriť o GT2 by nebolo korektné.

Zdroj: autoblog.com