Konštruktérom sa podarilo ušetriť nadbytočné kilá širokým využitím hliníku. Oproti predchodcovi ho nájdeme už aj na prednom blatníku, výstuhách karosérie, konštrukcii strechy ale aj podvozkových dieloch.

Na karosérii ušetrili konštruktéri 20 kg

Ďalšia vec prečo nás malý výkon až tak nemusí trápiť je dôvod, že Mazda MX-5 nebola nikdy o vysokom výkone (aj keď mnoho majiteľov a fanúšikov jej práve to vyčíta). 


Už minule nám ukázali páni z Mazdy, že rozloženie hmotnosti medzi nápravami je v pomere 50:50. Kde sa však podarilo konštruktérom ušetriť sto kilogramov? (Schudnutie o 100 kg sa týka slabšej verzie s 1,5 litrovým motorom a výkonom 131 koní) Konštruktérom sa podarilo ušetriť nadbytočné kilá širokým využitím hliníku. Oproti predchodcovi ho nájdeme už aj na prednom blatníku, výstuhách karosérie, konštrukcii strechy ale aj podvozkových dieloch. Na samotnej karosérii ušetrili Japonci 20 kilogramov a na podvozku ďalších 12 kilogramov. Hmotnosť motora sa im podarilo znížiť o 8 kilogramov. Na prevodovke a diferenciáli ušetrili zhodne po 7 kilogramoch. Ďalšie miesta kde zhadzovali nadbytočné kilá, Mazda už neuvádza. 

Zdroj: car-engineer