Testovanú Hondu Civic sedan poháňa benzínový prepĺňaný štvorvalec 1.5 VTEC Turbo naladený na max. výkon 134 kW (182 k) pri 6000 ot./min., čo je síce o 8 kW (11 k) menej ako pri nedávno testovanej Honde CR-V, no max. krútiaci moment sedanu je dostupný v širšom otáčkovom spektre a jeho motor pracuje s vyššou termodynamickou účinnosťou (má iný kompresný pomer a inak naladené prepĺňanie). A prečo to spomínam? Pretože už pri prvých kilometroch sa ukázalo, že honba za výkonmi nie je zďaleka všetko. V súčinnosti s CVT prevodovkou je celý pohonný mechanizmus veľmi plynulý, dostatočne výkonný a čo je najdôležitejšie, neuveriteľne úsporný. Už teraz môžem prezradiť, že na diaľnici bol o 373 mm nižší a celých 344 kg ľahší sedan o viac ako 3 l/100 km úspornejší.

Benzínový motor 1.5 VTEC Turbo (134 kW/182 k) sa v Civicu zatiaľ ukazuje v lepšom svetle ako v nedávno testovanej Honde CR-V.

A ešte k tomu so zľavou

Testovaný Civic sedan je vo vyššej z dvoch ponúkaných výbav, konkrétne Executive, takže mu nechýba kožené čalúnenie, bezkľúčový vstup a štartovanie, infotainment s lepším audiosystémom (10 reproduktorov, 452 W), automatická dvojzónová klimatizácia, či full LED svetlomety. Medzi zmeny modelového roka 2020 potom patria mechanické tlačidlá ovládania Connect, otočný ovládač hlasitosti a elektricky posuvné sedadlo vodiča. A keďže je to sedan, ktorý sa dnes v záplave všetkých tých módnych SUV doslova stráca, Honda vám k nemu rovno ponúkne zľavu 1400 eur a sadu originálnych zimných kolies v hodnote 1299 eur vám predá len za 300 eur. Výsledkom je cena 27 190 eur. Či je to veľa alebo málo, nech zváži každý sám, mne je každopádne už po prvých kilometroch jasné, o koľko lepší je jazdný prejav sedanu v porovnaní s SUV z rovnakej stajne. O spotrebe ani nehovoriac. Zaujíma vás niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii.

Je to sedan, takže prístup do kufra je pochopiteľne horší, než pri hatchbacku. Ale jeho objem 519 l poteší.