Vidlicový desaťvalec s objemom 4.8 l dáva 412 kW (560 koní) pri 8 700 ot a krútiaci moment 480 Nm pri 6800 ot. Prirátajte si k tomu neobyčajný ale podarený dizajn, obmedzovač otáčok umiestnený na hranici 9 000 otáčok a zvuk, ktorý skladali snáď tí najlepší hudobní virtuózi na svete.

LF-A pri opúšťaní továrne

Po týchto informáciach však nastala tvrdá realita. Lexus totiž vyhlásil, že plánuje vyrobiť iba 500 kusov tohto jedinečného superšportu. Úsmev fanúšikov či potenciálnych kupcov však zmrzol aj po druhý krát. A to v momente, keď vyšla na svetlo sveta informácia o cene, ktorá atakovala hranicu 375 000 Eur (skoro 11 000 000 korún v starej mene)!!! Samozrejme, rozruch okolo LF-A-čka istú dobu neutíchal no po istom čase, znova upadol do zabudnutia. Práve preto som ostal zarazený, keď som sa tento týždeň dozvedel,  že prvé kusy z 500 kusovej serie (ktorá je mimochodom beznádejne vypredaná) sa dostávajú k svojím majiteľom až v týchto dňoch.

LEXUS LF-A opúšťajúci fabriku

Výrobu Luxusu LF-A má na starosti 700 členný tím, ktorý ma za úlohu postaviť z vyše 15 000 komponentov fungujúce auto. Na fotkách máte možnosť vidieť  LF-A s poradovým číslom 001 pri ktorom sa, ako to je dobrým zvykom v automobilkách všetci pracovníci podieľajúci sa na stavbe vyfotili.

A nezabudnite si pozrieť aj naše prvé dojmy z osobného stretnutia s týmto superšportom na autosalóne Ženeva 2010: Lexus LF-A