World Time Attack Challenge sú preteky, kde sa každoročne schádzajú najlepšie time attackové tímy, aby sa pobili o najrýchlejší čas na okruhu Sydney Motorsport Park. Od roku 2010 sa podujatie stáva čoraz atraktívnejším a autá sú rok čo rok rýchlejšie. Zatiaľ čo v roku 2010 mal víťazný tím CyberEVO čas 1:30.5870, v roku 2012 čas vylepšil o neuveriteľných 5s tím Nemo Racing a stanovil rekord 1:25.0200.

Minulý rok prvý krát na World Time Attack Challenge zavítal aj tím RE Amemiya. Áno, to sú tí, čo stavajú najlepšie rotačné Mazdy. Poznáte ich z relácií Best Motoring a Hot Version, kde pravidelne porážajú všetko, čo im príde do cesty. Práve oni postavili Mazdu RX-7, ktorá jazdila v japonskom šampionáte SuperGT v triede GT300. Na prvý pokus vybojovali vo World Time Attack Challenge pekné šieste miesto. Ich auto určené na time attack má meno Hurricane RX-7.

RE Amemiya Hurricane RX-7

Jedno turbo, dva litre a tri rotory, to je recept na 700 koní na zadnej náprave

Pozrime sa, čo má toto monštrum pod kapotou. Dvojrotorový motor 13B REW je nahradený trojrotorovým 20B. Ten má namieru vyrobené zvody, ktoré tlačia výfukové plyny cez turbo Trust 34D. Medzichladič stlačeného vzduchu a vodný chladič majú usporiadanie V-Mount. Takže chladič je šikmo a medzichladič vodorovne nad ním. Vzduch cez medzichladič ťahajú otvory v kapote. Celé to riadi programovateľná riadiaca jednotka Motec M800. RE Amemiya má na svedomí to, že tento dvojliter dáva 700 koní. Motor je spojený s 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou Hewland a poháňa zadnú nápravu.

Veľký splitter s pomocnými krídelkami

RE Amemiya postavili šasi, ktoré má základ v ich špeciáli triedy GT300. Svetlá výška pretekárskeho podvozku Quantum sa dá nastaviť z kokpitu. Pri výmene kolies mechanik pripojí pneumatickú hadicu a auto sa automaticky zdvihne, tak ako to môžeme vidieť pri špeciáloch GT. Auto zastavujú veľké brzdy  AP Racing. Tak ako všetci súperi aj RE Amemiya používa semisliky Yokohama AD050. Tím ich obul na 18 palcové disky Enkei RS05RR so šírkou 10 placov. 

Difúzor a zadné krídlo

Počas augusta RE Amemiya testovali na Fuji Speedway. Ukázali svetu svoju vylepšenú aerodynamiku. Vymenili predný splitter, ten je teraz väčší a dostal po bokoch pomocné krídelká. Prepracovali difúzor, ktorý trčí ďaleko za auto. Nahradili bočnice zadného krídla oveľa vačšími, aby optimalizovali tok vzduhu pod krídlom. Vylepšili aj prívod vzduchu ku chladiču diferenciálu. Testovanie však nedopadlo podľa očakávania, tím sa musel pasovať s technickými problémami, ktoré nedovolili jazdcovi tímu dostať auto na limit. Tým jazdcom je skúsený japonský pretekár Nob Taniguchi. Držme tímu RE Amemiya palce, nech sa im podarí odstrániť problémy a zabojovať vo World Time Attack Challenge o pódium.