M4R motor

 Tento motor nie je na Slovensku žiadnou novinkou. V portfóliu Renaultu ho nájdeme  momentálne v ponuke pod kapotou typov – Laguna a Fluence. V prípade Fluence je s ním spriahnutá 6-stupňová manuálna prevodovka, Fluence s týmto motorom dosahuje maximálnu rýchlosť 200 km/h. Jeho priemerná spotreba je – 7,9 l/100km a emisie 182 g/km. Toto sú parametre, ktoré uvádza PR správa od Renaultu.

Najsilnejšou stránkou 2.0 litrového 16V štvorvalca M4R je jeho krútiacim momentom dostupným už od nízkych otáčok, a dobre utlmenou akustikou naprieč celým spektrom otáčok. Dosahuje výkon 105 kW /140 koní pri 6000 ot/min. a maximálny krútiaci moment 194 Nm pri 3750 ot/min. Jazdný pôžitok je ešte umocnený vysokou dostupnosťou krútiaceho momentu naprieč celým spektrom otáčok, pričom až 85% jeho maxima je dostupných už od 2000 ot/min. Vďaka odľahčeným ojniciam, piestom a ventilom si ozaj príde na svoje práve vo vyšších otáčkach.  Vďaka hliníkovému bloku valcov a použitiu kompozitných materiálov pre určité komponenty je hmotnosť tohoto motora identická s hmotnosťou 1.6 litrového motora, navyše disponuje variabilným časovaním ventilov.

Otáčková charakteristika motora M4R

Výber reťazou poháňaných rozvodov odráža vysoký štandard kvality, na ktorý si pomaly zvykáme aj pri Renaultoch :). Vďaka dvom vyvažovacím hriadeľom, aerodynamicky optimalizovanému bloku motora, olejovej vane a pomocných úchytov, bolo možné dosiahnuť výnimočný akustický komfort ako pridanú hodnotu prevádzky Fluence s 2.0 litrom M4R. M4R motor pochádza z dielní Nissanu, uvedený bol na trh v roku 2006 a okupuje motorové priestory Laguny a Clia III. generácie.

Nezabudnite si pozrieť viac o Renaulte Fluence.

Zdroj: Renault Slovensko