Renault Sport momentálne skúma možnosti výroby rýchlych crossoverov v troch rovinách: kapacita, rozsah úprav a najmä prijatie podobných modelov zákazníkmi a fanúšikmi.

Renault Sport preslávili najmä Megane RS a Clio RS viacerých generácií, no hanbiť sa nemusia ani za Twingo RS, ktoré zatiaľ nedostalo nástupcu. Pribudne k nim Captur a Kadjar?

Renault Sport sa v poslednej dobe zapísal do povedomia fanúšikov najmä tvrdým bojom o korunu kráľa Nürburgringu v kategórii predokoliek, ktorú s Meganom R.S. 275 Trophy-R zatiaľ pre seba aj získal. No, už si na ňu brúsia zuby aj Japonci s Hondou Civic Type R, ale aj Nissan s Pulsarom Nismo. Práve Nissan a prekvapivý predajný úspech typu Juke Nismo, priviedli vedenie Renault Sportu k myšlienke preskúmať záujem trhu o podobne orientované autá. Podľa slov šéfa Renault Sportu, Patrice Rattiho, divízia momentálne skúma možnosti v troch rovinách. Prvou je kapacita a vyrobiteľnosť rýchlych crossoverov na rovnakých linkách, z ktorých schádzajú bežné verzie. Druhou je rozsah úprav, ktoré by autá tejto kategórie dostali, aby si zachovali prijateľné náklady na výrobu a v konečnom dôsledku aj cenu. Najdôležitejším faktorom však zostáva otázka, ako by fanúšikovia a zákazníci Renault Sportu podobné autá prijali. Až doteraz bol totiž známy najmä hot hatchmi, ktoré si pre svoje jazdné vlastnosti vydobyli svetové renomé. Dôkazom je aj Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy, ktoré Renault Sport predstavil na autosalóne v Ženeve.

Zdroj: autocar