Medzi množstvom ženevských noviniek akosi zanikol hot hatch, ktorý si pre autosalón pripravil tím z Renault Sportu. Nejde však o nový typ, skôr o ostrejšiu verziu už aj tak rýchleho auta, ktorá dostala názov Clio R.S. 220 EDC Trophy. Jeho bežnejšieho súrodenca Renault Clio R.S. 200 EDC sme pred časom vyzvŕtali v našom podrobnom teste. Výsledok bol trochu rozpačitý najmä vďaka fádnemu zovňajšku, no Clio R.S. preukázalo, že je skutočne rýchle a zábavné aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou a turbo motorom. Ako ho Francúzi zlepšili vo verzii Trophy?

Clio R.S. 220 Trophy prináša najmä vyšší výkon, ešte športovejší podvozok, rýchlejšiu prevodovku a strmšie riadenie.

Ako už názov napovedá jednou z hlavných zmien je nárast výkonu 1,6 litrového, prepĺňaného štvorvalca. Konštruktéri v Renault Sporte ho dosiahli novou mapou riadiacej jednotky, väčším turbom, upraveným saním a novým výfukovým potrubím. Z pôvodných 200 k poskočil na 220 k, teda v metrických jednotkách 162 kW. Tento posun znamená nárast výkonu o 10%. Ešte výraznejšie stúplo maximum krútiaceho momentu. Z pôvodných papierových 240 Nm na 260 Nm, no ani to ešte nie je konečná hodnota. Vďaka funkcii torque boost, aktívnej na štvrtom a piatom prevodovom stupni, môže dokonca stúpnuť na 280 Nm. Mimochodom, bolo by určite zaujímavé vziať ho na valcovú brzdu, keďže už na testovanom Cliu R.S. 200 EDC sme namerali výkon 152 kW (206 k) a najmä krútiaci moment 259 Nm.

Nárast výkonu však nie je všetko! Zmeny sa dotkli aj prevodovky, hoci práve v tomto bode nastalo pre viacerých ortodoxných fanúšikov najväčšie sklamanie. Dvojspojková prevodovka EDC je síce výborná, no mnohí očakávali, že vo verzii Trophy výrobca ponúkne aj manuál. Nestalo sa tak a namiesto toho prevodovka dostala rýchlejšiu odozvu, čím sa čas potrebný na preradenie znížil o 30%. Pre ešte rýchlejšie radenie v manuálnom režime, majú aj výborné, veľké páčky pod volantom kratší chod. Clio R.S. Trophy navyše dostalo tuhší a nižší podvozok. Konkrétne o 20 mm vpredu a o 10 mm vzadu. Športovému pocitu za volantom rozhodne pomôže aj strmší prevod riadenia. Jeho prevodový pomer v Renault Sporte zmenili z 14,5:1 na 13,2:1.

Každé Clio R.S. 220 EDC Trophy bude mať na prahu svoje poradové číslo.

Na karosérii, ktorá za svoj málo radikálny vzhľad, zožala najväčšiu kritiku, pribudnú iba štítky s označením trophy a na prahoch aj poradové číslo. V interiéri dostane Clio R.S. Trophy takzvaný Trophy balík, ktorý bude v niektorých krajinách za príplatok a obsahuje najmä vyhrievané kožené sedadlá a karbónový vzhľad obkladu interiéru. Za príplatok však môžete mať aj palubný telemetrický systém. Na európske trhy sa Clio R.S. 220 EDC Trophy dostane už v júni tohto roka.

Zdroj: tlačová správa