"V roku 2020 sme predali takmer rovnaký počet zánovných áut, ako rok predtým, a to aj napriek celkovému poklesu v počte predaných automobilov. Pod značkou Mototechna sme tak predali takmer pätinu áut. Dôvod nárastu je logický a nadväzuje na nútené prestávky vo výrobe a ešte dlhšie čakacie doby v prípade nových automobilov. Veľkú úlohu hrá tiež zhoršujúca sa ekonomická situácia spôsobená pandémiou. Zánovné vozidlá sú totiž výrazne lacnejšie, ako tie nové, niekedy až o 40 %. Zákazníci si môžu vozidlo rovno odviezť, bez toho, aby na ich výrobu museli čakať. Aj v dnešnej dobe, keď sú naše prevádzky zatvorené, si zákazník vďaka on-line predaju môže zánovné auto zaobstarať ešte v ten istý deň, keď si ho na internete vyberie," uviedla generálna riaditeľka Karolína Topolová.

V minulom roku zažiarili vozidlá SUV, ktoré prvý krát v kategórii zánovných áut z prvej priečky zosadili hatchbacky. Tie stratili na popularite naprieč celým segmentom ojazdených automobilov. Zánovných SUV sa predalo 38 % a prvenstvo dosiahli nielen na slovenskom trhu, ale aj v Česku. Zánovné automobily s benzínovým pohonom uprednostnilo 76 % slovenských zákazníkov. Pomaly rastie dopyt aj po elektromobiloch a hybridoch, ktorých sa vlani v slovenskej Mototechne predalo o 13 % viac, ako rok predtým. Najpredávanejším automobilom v slovenskej ponuke Mototechny bola v roku 2020 Škoda Fabia (6 %). Ďalšími obľúbenými modelmi v poradí boli Kia Sportage a Kia Ceed. Modely značky Škoda celkovo tvoria viac ako tretinu dopytu v Mototechne. V Českej republike vedie taktiež Škoda Fabia.

zdroj: Mototechna