Spolupráca nekončí úplne. Obe spoločnosti budú aj naďalej spoločne produkovať menšie vznetové motory.

Spolupráca nekončí úplne. Obe spoločnosti budú aj naďalej spoločne produkovať menšie vznetové motory.

12 rokov spolupráce medzi PSA a Fordom prinieslo na svet viac ako 20 miliónov motorov. Automobilky sa spoločne podieľajú na tvorbe dvoch druhov dieselových motorov. Prvou skupinou sú menšie agregáty s objemom od 1,4 do 1,6 litra. Tých sa zatiaľ zmeny netýkajú aj keď nie je isté dokedy. Kooperácia dvoch výrobcov prinášala aj výrobu pohonných jednotiek s objemom 2,0 litra a viac. S tým je už koniec.


Nástupcov aktuálnych motorov s väčším objemom už budú obe automobilky vyvíjať a vyrábať samostatne. Argumentujú rozdielnymi potrebami a spĺňaním právnych predpisov. Pravda ale môže byť úplne inde. Ukončenie spolupráce od polovice tejto dekády ovplyvní úžitkové automobily. Osobných áut s naftovým motorom sa zmeny nedotknú.

Môže byť za zmenou spolupráce ohlásená aliancia PSA a GM? Z hľadiska Fordu určite áno.

Ale teraz poďme k jednému z reálnych dôvodov, prečo po 12 rokoch dochádza k čiastočnému ukončeniu spolupráce. Začiatkom marca koncern PSA oznámil, že s americkým GM plánuje uzatvoriť alianciu. Vďaka tomu plánujú spoločnosti ušetriť 2 miliardy amerických dolárov ročne.


Problém je  v tom, že GM nepredstavuje pre Ford len konkurenciu, ale jedného z úhlavných nepriateľov. Ford aj PSA takýto dôvod zmiernenia spolupráce odmietajú. General Motors má prostredníctvom tejto spolupráce získať v PSA 7% podiel. Ford určite neplánuje spolupracovať pri výrobe vznetových motorov so svojím rivalom. Nech je skutočná pravda akákoľvek, oficiálne dôvody sú odlišné potreby a legislatíva.

Zmeny spolupráce ovplvyní nástupcov dieselových motorov pre úžitkové autá.

Zmeny spolupráce ovplvyní nástupcov dieselových motorov pre úžitkové autá.