Motoršportové oddelenie Seatu v zime nezaháľalo, do parády si zobralo Seat Leon Cup Racer, auto, na ktorom jazdil minulý rok aj Maťo Homola. Sezóna 2015 bola pre fabriku úspešná a Leony vyhrali seriál TCR. Vybojovať titul je jedna vec, no udržať sa na špičke je oveľa ťažšie. Automobilka chce zostať medzi špičkou cestovných automobilov a pre Seat Leon Cup Racer pripravila niekoľko vylepšení.

Pre seriál TCR pripravili dokonca špeciálnu konfiguráciu Seat Leon Cup Racer TCR. Aj Slovensko bude mať v TCR International Series zástupcu v podobe Maťa Homolu. Náš talent bude jazdiť v tíme B3Racing práve s vylepšeným Seatom Leon Cup Racer TCR.

Seat cez zimu vylepšil Leon Cup Racer, pripravili aj konfiguráciu pre TCR so sekvenčnou prevodovkou. V tomto novom aute uvidíme aj Maťa Homolu.

Čo všetko automobilka cez zimu vylepšila? Poďme pekne postupne. Pod kapotou zostal 2,0 litrový prepĺňaný 4-valec s výkonom 330 k a krútiacim momentom 350 Nm. Pre motor však pripravili nový výfuk a vylepšili chladenie, takže charakteristiky motora pomôžu pri dosahovaní rýchlejších časov. Seat pripravil nový aero balíček, vďaka ktorému dosiahne Leon vyšší topspeed na rovinkách a zároveň bude mať viac prítlaku, aby s ním mohol pilot prechádzať rýchlejšie zákrutami.

Inžinieri sa pohrali aj s podvozkom a pre špeciál navrhli nové tlmiče. Na prednej náprave zostali 6-piestikové brzdy AP Racing a mechanický samosvorný diferenciál. Upravili aj nádrž, objem síce zostal 100 l, ale teraz je možné použiť systém rýchleho tankovania. Najväčšou zmenou prešla prevodovka. Do Seatu Leon Cup Racer TCR montujú 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku SADEV, ktorú bude pilot ovládať pádlami pod volantom. Pre ostatné seriály budú stále ponúkať aj verziu s DSG prevodovkou. Automobilka už zverejnila ceny, za Seat Leon Cup Racer s DSG prevodovkou chcú 85 000 eur bez dane a za verziu s sekvenčnou prevodovkou si vypýtajú 110 000 eur bez dane.

Zdroj: motor1.com