Pri vývoji Singeru 911 sa dizajnéri rozhodli čerpať námet predovšetkým z typov: 911 R, 911 ST, 911 Carrera 2.7 RS a 911 Carrera 2.8 RSR, čo máte možnosť vidieť aj na obrázkoch. Dokonca  niektoré diely napríklad kolesá či veko motorového priestoru boli využité bezo zmien aj na tomto automobile. Všetky spomínané typy vyrábalo Porsche v 60. a 70. rokoch minulého storočia, čiže sa jedná o obrovské klasiky.

Singer 911 pohľad zozadu

Singer 911 bude možné postaviť na  podvozkových platformách všetkých generácií Porsche 911, ktoré boli vyrobené od roku 1969 až do roku 1989. Samozrejme, pri takomto type úpravy sa pôvodná karoséria úplne odstrojí a pripraví na aplikáciu nových dielov. Samozrejmosťou je pozinkovanie jednotlivých dielov kvôli trvácnosti, keďže pôvodné diely vzhľadom na dobu v ktorej boli vyrábané túto procedúrou neabsolvovali.

Singeru 911 v peknej zelenej farbe by sa len velmi ťažko hovorilo nie

Aj napriek tomu, že sa jedná o auto, ktoré bude mať v kolónke rok výroby uvedený rok 2011 a viac, v interiéri nečakajte žiadne sci-fi. Podobne ako exteriér aj interiér ostal verný tradícii a retro štýlu starých deväťsto-jedenástok. Pôvodná palubová doska vyzdobená piatimi obrovskými budíkmi vie byť doplnená napríklad navigáciou, klimatizáciou, elektrickým ovládaním okien či dokonca prípojkou na iPod. Čerešničkou na torte sú nakoniec dobové Recaro sedadlá ovládané elektricky.

Singer 911 je vo vnútri rovnako dobový ako zvonku

Predpokladám, že tak ako každého správneho topspeeďáka vás bude zaujímať predovšetkým to, čo sa skrýva pod zadnou kapotou. Na výber bude spomedzi troch pohonných jednotiek, ktoré budu vychádzať z motorov od roku výroby 1995 so špecifikáciou pre severoamerický trh. Základom bude, ako inak, vzduchom chladený šesťvalec objemu 3,6 litra produkujúci výkon 221 kW (300 koní). Stred ponuky bude tvoriť ten istý motor s objemom upraveným na 3,75 litra a výkonom 265 kW (360 koní). A nakoniec vrchol, teda najvýkonnejšiu verziu bude pohánať motor s objemom 3,82 litra a výkonom 313 kW (425 koní). Všetko klasické, ostré, atmosférické verzie.

Myslím, že to už je dostatočná porcia výkonu na to, aby ste sa za volantom vybláznili do bezvedomia. Čo sa týka prevodoviek, tu na výber veľa nebude. V spojení s 3,6 litrovým variantom bude k dispozícií 5-stupňový manuál, ktorý bol pôvodne použitý v type 964. V prípade dvoch silnejších verzií sa už bude jednať o 6-stupňový manuál z typu 993.

Singer 911 pod zadnou kapotou

Žiaľ podla môjho názoru trocha zanedbaný ostal podvozok. Zatiaľ čo pri koncepte, ktorý predstavili ešte v roku 2009 došlo k absolútnej zmene zavesenia kolies, keď klasické torzné tyče nahradilo zavesenie McPherson. V súčasnosti ale vieme, že Singer 911 bude postavený na pôvodnom podvozku, ktorému na tuhosti pridajú tlmiče Bilstein. Za príplatok bude aj agresívnejšia verzia, o ktorej naladenie sa postarali špecialisti z firmy Öhlins. Úpravou prešiel aj brzdový systém, ktorý je použitý z typu 993 s vŕtanými kotúčmi a 4-piestikmi značky Brembo. Singer 911 budú zdobiť 17" palcové disky Fuchs, ktoré dizajnom pripomínajú kolesá z Carrery RS z roku 1973. Na nich budú obuté plášte značky Michelin rozmerov 235/40 R17 vpredu a 275/40 R17 vzadu.

Singer 911 s 17" diskami Fuchs

Čo musíte mať, aby ste si takúto štýlovku mohli dopriať? Treba na to riadny úver. Zabudol som totiž na cca 200 000 dolárov. Presne to je suma ktorú si v Singery za ich 911 pýtajú. Nehovoriac o tom, že celková cena sa pri konečnom zúčtovaní môže pohybovať v úplne iných dimenziách, pretože tak ako v prípade Porsche aj tu je k dispozícií ohromná individualizácia, ktorá však závratne navršuje celkovú cenu.