Škodia Superbu iV batérie?

Začnime väčším a ťažším Superbom. Iba pripomeniem, že podmienkou pre absolvovanie skúšky je rýchlosť 72 km/h. Test vykonávajú s plne naloženým autom, čiže na maximálnu váhu stanovenú výrobcom. Superb iV pri rýchlosti 65 km/h ešte vyhybací manéver zvládol, no už bolo vidieť, že zadná časť je veľmi neposlušná. Vplyv na to určite má aj batéria umiestnená pod zadnými sedadlami. Pri rýchlostiach nad 70 km/h sa už zadok odtrhne úplne a auto je mimo kontroly.

Superb porovnali s Peugeotom 508 SW Plug-in hybrid a Mercedesom C300 de kombi,  ktoré majú vo svojich útrobách takisto batériu. Tie test zvládli bez zaváhania. Rovnako zle ako Škoda Superb iV dopadol aj jej koncernový brat, Passat GTE.

Octavia má slabý ESP systém

Ešte väčší problém má nová Octavia. Jej ESP nie je dostatočne účinné na to, aby udržalo auto v pokoji. Je vidieť, že pri prvom zatočení volantu takmer nezasiahne a následná kinetická energia už auto vynesie úplne mimo vyznačenej trasy. Pri rýchlosti 72 km/h sa auto iba hrnie cez predok a šofér má problém vôbec manéver ukončiť. Pre porovnanie nám kanál ukázal Toyotu Corollu. Autori videa neuvádzajú, či ide o hybridnú verziu, alebo jej konvenčný variant. Toyota skúšku takisto nezvládla úplne optimálne a jej zadná časť podobne ako Superbu iV uletela. No stabilizačný systém ju nakoniec ustrážil, čo sa vo VW Group nepodarilo.