Prvýkrát s Matrix LED svetlami

Technickou novinkou faceliftovaného Superbu sú full LED matrixové svetlomety, ktoré sú pri sériovo vyrábanom vozidle značky Škoda použité vôbec prvýkrát. Svetelný kužeľ full LED matrixových svetlometov sa skladá z niekoľkých nezávisle ovládaných segmentov. To ako tieto Matrix LED svetlá fungujú si môžete pozrieť v našom videu s Volkswagenom Touareg, kde sme ich skúšali prvýkrát.

Okrem nových LED svetiel predstavili aj dva nové asistenčné systémy. Adaptívny tempomat po novom spracováva okrem údajov z kamery v čelnom skle aj dáta z navigačného systému a s predstihom upravuje rýchlosť napríklad pred zákrutami alebo podľa rýchlostných limitov. Nový Emergency Assist pre viacpruhové cesty dokáže v prípade núdze bezpečne naviesť vozidlo s ohľadom na ostatných účastníkov premávky cez viac pruhov a zastaviť pri krajnici. Systém využíva funkciu asistenta stráženia jazdného pruhu a parkovacieho asistenta, rovnako ako radarové senzory pre asistenta zmeny jazdného pruhu. Zatiaľ čo asistent stráženia mŕtveho uhla má dosah radaru 20 metrov, asistent zmeny jazdného pruhu je aktívny až do vzdialenosti 70 metrov. Škoda Superb ponúka aj Front Assist s predikciou ochrany chodcov, ktorý v prvej fáze na možnú zrážku upozorní opticky a akusticky, následne krátkym pribrzdením. Pokiaľ vodič nezareaguje, vozidlo dokáže úplne zastaviť.

Prvý Plug-in hybrid

Superb je prvé vozidlo Škoda s plug-in-hybrid pohonom. Kombinuje benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a elektromotor s výkonom 85 kW. Táto kombinácia disponuje maximálnym systémovým výkonom 160 kW (218 k). Batéria, ktorá má kapacitu 13 kWh, umožňuje čisto elektrickú jazdu s dojazdom 55 km. Je možné ju nabiť z bežnej domácej zásuvky, počas jazdy na benzín alebo rekuperáciou brzdnej energie. V kombinácii s benzínovým motorom je dojazd 850 km.

Najvýkonnejšie motorizácie iba s automatom

Okrem nového plug-in-hybridu je v ponuke päť ďalších motorizácií. Spolu je teda osem variantov pohonu. Prvý naftový motor novej generácie Evo 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) je štandardne dodávaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Pohon všetkých kolies je s touto motorizáciou ponúkaný za príplatok. Oba dieselové motory sú vybavené systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc.

Základný benzín je 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Nový motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa ponúka štandardne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholná motorizácia s motorom 2,0 TSI s výkonom 200 kW (272 k) je vždy vybavená pohonom všetkých štyroch kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky tri motory TSI sú tiež vybavené filtrom pevných častíc.

Priestorový kráľ

Dizajn bol zmenený iba decentne a rozoznávanie modernizovaného Superbu je skôr o detailoch. V zásade sa drží nového dizajnového jazyka, ktorý uviedla Scala. Vpredu nájdeme zmenený predný nárazník a väčšiu prednú masku. V zadnej časti nájdeme takisto zmenený nárazník a chrómovú lištu, ktorá prepája zadné svetlá. Nad ňou sa týči nápis Škoda. Batožinový priestor je stále najväčší v kategórii. Superb má 625 litrov a po sklopení zadných sedačiek narastie až na 1760 l. Pri Superbe Combi je to 660 l, respektíve 1 950 l.

V interiéri nájdeme nové dekoračné lišty pre stredovú konzolu a prístrojovú dosku. Nové je tiež farebné kontrastné prešívanie pri sedadlách potiahnutých materiálom Alcantara a kožou. Superb ponúka virtuálny kokpit, ktorý je dostupný na želanie a tri infotainment systémy, z ktorých dva majú tiež funkciu navigácie.

Rádio Bolero a navigačný systém Amundsen s mapovými podkladmi uloženými na SD karte sa ovládajú cez 8” dotykový displej. Infotainment systém Columbus zobrazuje informácie na 9,2” displeji a ponúka ovládanie hlasom aj gestami, DVD prehrávač a pevný disk pre hudbu a video. Pri všetkých vyššie spomínaných systémoch je v štandardnej výbave technológia SmartLink, ktorá zaisťuje prístup k smartfónu cez displej infotainmentu. SIM karta zaisťuje pripojenie k internetu alebo zriadenie Wi-Fi hotspotu a umožňuje prístup k mobilným online službám ŠKODA Connect.

Verzie Scout a Sportline

Vôbec po prvýkrát je možné získať Superb aj vo verzii Scout. Vďaka štandardne dodávanému paketu pre zlé cesty, ktorý zahŕňa kryt pohonného ústrojenstva, kryty prahov, zväčšenú svetlú výšku o 15 mm, štandardne dodávaný pohon všetkých štyroch kolies a dodatočný režim Off-road vo voľbe jazdného režimu. Scout bude ponúkaný výlučne s najvýkonnejším benzínovým a naftovým motorom.

Sportline dodá Superbu agresívny športový vzhľad a aspoň na pohľad nás nechá rozmýšľať, ako by asi vyzeral Superb RS. Balíček Sportline dodá napríklad čierne exteriérové detaily a športové sedačky s integrovanou opierkou hlavy.

Foto: ŠKODA