Škoda na plné obrátky pokračuje s SUV ofenzívou. Najnovší typ v kategórii je Škoda Karoq. Po vzore Audi a VW príde digitálny prístrojový panel aj do Škody. Volá sa Digital Instrument Panel a premiéru bude mať v Karoq-u na autosalóne IAA vo Frankfurte. Škoda ho použije v type Karoq vôbec prvýkrát, samozrejme, bude to príplatková výbava. Máme s týmto systémom opakovanú skúsenosť a veru, odporúčame vám ho všetkými desiatimi.

Po vzore Volkswagenu

S totožným systémom displeja mám skúsenosť z Passatu B8. A musím ho pochváliť. Najväčšou výhodou je umiestnenie navigácie do zorného poľa vodiča. Nemusíte sklápať zrak na stredový panel. Trvalo mi dlhú dobu, kým som prišiel na všetky možnosti zobrazenia. Taktiež má výbornú čitateľnosť a príjemnú grafiku. Keď raz okúsite, už nebudete chcieť iný.

Digitálny panel vylepšuje už tak podarený interiér Karoq-u.

Riešenie je zaujímavé tým, že vodič môže voliť medzi viacerými vzhľadmi a prispôsobiť si ho. V Karoq-u ponúkne štyri rozličné typy usporiadania – klasické, digitálne, infoprofile a redukované. Rozmiestnenie a veľkosť zobrazenia údajov si volí vodič individuálne. Tiež si môže zobraziť údaje o hifi-systéme, telefóne, asistenčných systémoch alebo o stave auta.

Karoq je najnovším zástupcom medzi SUV značky Škoda.

Rozsiahle možnosti zobrazenia

Klasické usporiadanie. Ako názov vypovedá, ide o klasické zobrazenie otáčkomera vľavo a rýchlomera vpravo. Priestor medzi nimi si môžete individuálne prispôsobiť, a zobraziť v ňom napr. navigačnú mapu.

 

Digitálne usporiadanie. Navigačný systém, alebo iný zdroj v tomto zobrazení zaberá skoro celú plochu displeja. Vďaka tomu vodičovu uľahčuje orientáciu. Skvelé je, že vodič už nemusí sklápať zrak na stredový panel, ale údaje má v zornom poli. Rýchlosť jazdy, zaradený prevodový stupeň alebo rozpoznávanie dopravných značiek toto usporiadanie zobrazuje v hornej alebo dolnej virtuálnej lište menšími symbolmi.

Infoprofile usporiadanie. V strednej časti displej zobrazí niektorý z veľkých ukazovateľov, napr. navigačnú mapu. Nad ním a po stranách displeja ostane miesto pre individuálne informácie, napr. rýchlosť, zaradený rýchlostný stupeň, identifikácia dopravných značiek alebo doba jazdy.

 

Redukované usporiadanie. Poteší nočných jazdcov. Digitálne zobrazí stále iba dve vybrané informácie, napr. rýchlosť a dojazd. V hornej a dolnej virtuálnej lište zobrazí základné informácie, ako napr. čas. Pri aktívnej navigácii zobrazuje navigačné šípky.

Dosť bolo ale slov. V prezentačnom videu si môžete pozrieť Digital Instrument Panel v akcii.

 

Zdroj: Škoda