Škoda dočasne vzdáva plány vstúpiť na trh USA. Napriek minuloročným vyhláseniam CEO značky, Bernharda Maiera. Ten chcel na Američanov spraviť prvý dojem novinkou, typom Kodiaq. Čo sa zmenilo? Ľudia zo Škody potrebujú viac času na prípravy pre Ameriku. Navyše, Volkswagen ich zamestnal výrobou lacného auta pre Indiu. Škoda v USA tak skoro nebude.

Problémom je čas alebo politika VAG?

„Potrebujeme viac času na prípravu USA plánov,“ poznamenal Maier pre Autocar. "Do Spojených štátov sa nemusíme ponáhľať. Navyše pre rozhodnutie neexistuje žiadny termín. Nie je nutné robiť unáhlené rozhodnutia.“ Alebo je za tým niečo iné? Volkswagen bol partnerom ľudovej značky Tata. Spolu mali pracovať na lacnom aute pre východné trhy. Partnerstvo nefunguje, práca na low cost type teraz pripadá na Škodu. Simply Clever vyriešenie situácie z pozície Volkswagenu. Česká značka zvažuje stavbu približovadla na modulárnej platforme MQB A0.

Maier, CEO Škody, v súčasnosti vylučuje vstup značky na americký trh.

Je známe, že Škoda má v USA veľa fanúšikov. Tí budú sklamaní. Po viac ako 50-ročnej absencii značky na trhu mohol byť Kodiaq ideálnou vstupenkou. Američania stále milujú veľké SUV. Sklamaný nebude jeden z členov predstavenstva VW, ktorý popísal krok vstupu Škody do USA ako „čistú samovraždu“. Kanibalizácia modelov Volkswagenu by bola zjavná a VW by musel „zápasiť s nepoznanou značkou, s modelovým radom zameraným na Európu a s neexistujúcou sieťou dílerstiev – partnerov“.

Kodiaq mal naplniť americké chúťky po SUV. 

Zdroj: autocar, carscoops

VOLKSWAGEN A LACNÉ AUTÁ? V ÁZII UŽ ČOSKORO

VOLKSWAGEN A LACNÉ AUTÁ? V ÁZII UŽ ...

Pred časom sme vás informovali o rozpadnutí spolupráce VAG s Tata motors. Lenže v koncerne sa nechcú vzdať plánov ...

20. 10.
VW GROUP A TATA SPOLUPRACOVAŤ NEBUDÚ

VW GROUP A TATA SPOLUPRACOVAŤ NEBUDÚ

VW Group a Tata rokovania o možnej spoločnej výrobe áut v rámci strategického partnerstva ukončili. Oznámila to Škoda ...

14. 08.