Mazda príde vo svojej štvrtej generácii na trh až na budúci rok. Od začiatku predaja v roku 2003 už stihli vyrobiť viac ako 6 miliónov kusov áut. Dizajnovo novinka spredu pritvrdila. Vyzerá mohutnejšie, 7-uholníková maska chladiča spája do šírky roztiahnuté predné svetlá. Zboku zaujme až netypicky hrubý C-stĺpik, výhľad šikmo dozadu asi nebude silnou stránkou tejto Mazdy.

Technici predĺžili rázvor na 2 725 mm, sedan je dlhý 4 662 mm a hatchback 4 459 mm. Čo sa týka techniky, zmenou je zadná náprava. Tá opustila viacprvkové vedenie kolies, a tak vzadu nájdeme torznú priečku. S najväčšou pravdepodobnosťou nebude vzadu použitá viacprvková náprava pri silnejších verziách.

Pamätáte sa na prvé svetlá Angel Eyes od BMW? Odteraz budú fungovať ako zadné u Mazdy 3 :)

Do sériovej výroby pribudol kolenný airbag, ktorý bude dostupný celosvetovo. Automobil bude stáť na 16 až 18-palcových diskoch. Samozrejmosťou bude množstvo asistenčných systémov vrátane kontroly vodiča pred zaspatím, ktorý bude využívať infračervenú kameru.

Motory s dvomi zmenami 

Zážihové Skyactiv-G budú mať zdvihový objem 1,5 a 2,0 litra. Novinkou je vznetový motor Skyactiv-D so zdvihovým objemom 1,8 litra. Ten už pracuje napríklad v modernizovanej CX-3 s výkonovým naladením na 85 kW (115 k). Na koľko však budú motory naladené, to správa od Mazdy neuvádza. Motory budú spojené so 6-stupňovými manuálnymi alebo automatickými prevodovkami. K dispozícii bude aj vektorovanie krútiaceho momentu.

Najväčším „trhákom“ má byť uvedenie sériového motora s princípom spaľovania HCCI. Je pravda, že takýto motor nepoužíva sviečku a motor Mazdy sviečku práveže má. Preto má označenie SPCCI, teda zapaľovacou sviečkou kontrolované zapaľovanie pri type HCCI. Jeho činnosť sme už popísali, v skratke len toľko, že motor spaľujúci benzín by pri určitých režimoch mal pri vysokej kompresii dokázať zapáliť zmes bez iskry. Sviečka však u Mazdy zostáva. Ani k tomuto motoru zatiaľ neuviedli žiadne bližšie informácie o technických parametroch.

Zdroj foto: Mazda