Náš prvý test tohto automobilového krásavca sa niesol v znamení prepĺňaného turbo benzínu, ktorý je to najsilnejšie, čo si aktuálne pod kapotu Evoque môžete zakúpiť  (plných 220 benzín požierajúcich koní). Dnešný test je však z opačného spektra, keďže nám pod rukami pristál najslabší reprezentant rodiny Evoque. Preto nás veľmi zaujímalo, ako si 2,2 litra veľký a 150k a 400 Nm silný turbo diesel (sú aj verzie s 380 Nm) poradí s relatívne vysokou hmotnosťou tohto  SUV a či bude v praxi a každodennom živote lepšou alternatívou. A samozrejme, ak má vaše auto na kapote nápis Range Rover, je hriech ho nezobrať trocha mimo cesty. A naložiť mu. A zašpiniť ho. A vrátiť ho v jednom kuse späť...

Ak by sa mala voliť Miss triedy SUV, titul by určite získal práve Range Rover Evoque. Veď sa len na neho pozrite, je nádherný z každého uhla, exteriér či interiér... kus automobilového umenia ktorý zbiera medzinárodné ceny jednu za druhou! Ako už bolo vo videu spomenuté, nebudem špekulovať nad tým, či Victoria skutočne mala aspoň 0,00000001% podiel na finálnom dizajne alebo nie, avšak ako celok je to auto krásne. Z akéhokoľevk uhla v akejkoľvek farbe... To musí uznať aj automobilový laik!

Zoznámte sa - Victoria rada vo voľnom čase programuje a v AutoCAD navrhuje autá. Napríklad Range Rover Evoque...

A čo je najlepšie, to auto nie len dobre vyzerá ale priam exceluje aj v iných oblastiach. Teda až na jednu, ale o tej až neskôr.  Range Rover Evoque sa plaví s nonšalantnosťou (ú, aké slovo!) a s prehľadom zvláda akékoľvek nástrahy našich komunikácií, ktoré sú často v zúfalom stave. Cestovať po spevnených cestách je v tomto aute radosť – Evoque totiž dokonale maskuje cestovnú rýchlosť. Či idete 80 alebo 180, hluk v kabíne takmer nerastie. To, že ho máme na videu je problém nášho mikrofónu a nie auta :)

K pohode za volantom prispieva aj komfortne nastavené pruženie a výborný výhľad smerom dopredu. Do strán a dozadu sa ale radšej nepozerajte, neuvidíte tam takmer nič. Ale Viktória povedala, že jej to nevadí...

Range Rover Evoque TD4

Za rovnako dôležitú vec pokladám aj to, že Range Rover nezabudol, odkiaľ prišiel a Evoque to len a len  potvrdzuje. S terénom si tyká a napríklad sa s ním môžete brodiť až v pol metra hlbokej vode. Chápte ale, že na priloženom videu sme to radšej neskúšali... Len si navoľte režim Terrain response, a váš novučičký Range Rover Evoque TD4 sa začne hrnúť terénom tak, ako to vie len hŕstka vyvolených SUV. Takže ak je pre vaše každodenné auto nutnosť mať kvalitné 4x4 a ochotu popasovať sa s terénom, pouvažujte nad Evoque. Na to, ako vyzerá toho dokáže skutočne veľa!

Range Rover Evoque TD4

Interiér je kapitola sama o seb, ale to viete už z nášho predošlého testu – spracovaním, materiálmi ale najmä ergonómiou a dizajnom. Kohokoľvek som v tomto aute viezol, tak si neodpustil ohmatávať skutočne podarený dekor prístrojovej dosky. Vyzerá ako koža, na dotyk sa tvári ako koža, ale je to len recyklovaný plast... bravó!


Kým takmer všetky SUV majú stredovú konzolu orientovanú kolmo na podlahu, Evoque nie. Konzola sa pozvoľna zvažuje medzi sedadlá a tým navodzuje ešte športovejší feeling. Presne toto a výborná pozícia za volantom dáva vodičovi absolútne netypický pocit pre triedu SUV. Niečo diametrálne odlišné na rozdiel od napríklad Mercedesu GLK.

Interiér Range Rover Evoque

A pomaličky sme sa dostali k spomínanému problému - 150 k a 400 Nm sú papierovo veľmi dobré čísla, veď mnoho konkurentov ich stále nedosahuje. Avšak prenesené do reality a každodenného života sa zrazu javia celkom inak, pretože celú tú snahu 2,2 litrového štvorvalca pod prednou kapotou doslova ničí pohotovostná hmotnosť. Tá je v tomto prípade, držte si klobúky, vyše 1800 kg! Uau...

 

A tak niet divu, že šprint na 100 km/h métu trvá až takmer archaických 10s! A to nehovorím o tom, že pružnosť vo vyšších rýchlostiach je... vlažná.  A to aj napriek tomu, že 6 st. automat radí vcelku rozumne.

 

Ruka v ruke s vysokou hmotnosťou ide takmer vždy aj vyššia spotreba. Výrobca udáva priemernú spotrebu 6,5 litra na 100 km. S úplným kľudom ale potom môžem povedať, že ja meriam meter dvadsať. Obe tieto čísla sú takto blízko realite.  Nech robíte čokoľvek pod 8 litrov sa jednoducho nedostanete a veľmi často budete mať na palubnom počítači hodnoty skôr bližšie k 10 litrovej hranici.

Motor Range Rover Evoque

Zhrnuté a podčiarknuté - ako celok je to výborné auto, ktoré v základe štartuje na 35 000 EUR. Zdôrazňujem „v základe“, pretože po nabúchaní výbavy dokáže atakovať aj 2x takú cenu! A to nie je málo, keďže jednak neprémiová konkurencia začína výrazne nižšie, ale aj z vlastnej stajne ho začína atakovať Discovery (od 45 000 EUR).  Avšak môžete si byť úplne istí, že za svoje peniaze dostanete poriadny kus štýlového, krásneho ale predovšetkým dobre postaveného auta. A Victoria dodáva: „Berte však silnejší diesel alebo ešte lepšie turbo benzín pod kapotou!“  Ďakujem Viki, súhlasím!

Range Rover Evoque TD4
rok výroby 2013

 

PLUSY:

+ design a image,
+ jazdné vlastnosti,
+ komfort na palube,
+ spracovanie interiéru a výber materiálov
 
      MÍNUSY:

- cena príplatkov,
- slabší a pažravejší základný motor,
- výhľad dozadu
 


Cenník modelov Range Rover Evoque platný na Slovensku.

 

 

Range Rover Evoque TD4

rok výroby 2013

Motor:

vznetový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva, objem 1 461 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 79,5 × 80,5 mm, kompresný pomer 15.5 : 1, max. výkon 110 kW (150 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 380 Nm / 1 750 ot, litrový výkon 55 kW (75 k) / l, emisná trieda Euro V.

Pohon:

6-stupňová  mechanická prevodovka, pohon predných kolies.

Podvozok:

zavesenie predných kolies McPherson, vzadu nezávislé 4 - prvkové zavesenie, kotúčové brzdy na oboch nápravách - vpredu s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC(ESP), TCS, BAS

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 18" + pneu 225/50 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 355 x 1 965 x 1 635 mm, objem kufra - 550/1350 l, rázvor 2 660 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 595 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 6,5 l/100 km (výrobca), objem nárdže 58 l, výkonová hmotnosť 14,88 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 182 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,6 s

Cena:

Základná verzia 180 - od 23 400 €,
Testovaná verzia 220cdi od 24 468 €