Motory a spotreba

Aktuálne BMW radu 3 G20 je možné vybrať v štyroch variantoch výbavy Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Testovaný model bol vo výbave Luxury, ktorá zahŕňa mnohé pochromované prvky exteriéru. Fanúšikov nemeckej značky budú iste viac priťahovať modely Sport Line resp. M Sport. Tieto zvýrazňujú športovosť, ktorá k ich sedanu strednej triedy patrí. V ponuke sú benzínové verzie s označením 318i, 320i, 330i a M340i všetky dostupné aj s pohonom oboch náprav teda xDrive. Treba podotknúť, že okrem modelu M340i vždy ide o 2.0 litrový radový 4-valec naladený na rôzne úrovne výkonu. Naftovú ponuku tvoria modely 318d, 320d, 330d a M340d taktiež s pohonom xDrive. Podobne aj tu verzie 318d a 320d majú obľúbený vznetový 2.0 liter a 330d a 340d sú 3.0 litrové radové 6-valce. Dostupný je aj hybridný model 330e.

Pod kapotou testovacieho modelu máme klasiku a zároveň v Európe najpredávanejší model 320xd teda štvorvalcový diesel s pohonom xDrive. Ponúka výkon 140 kW (190 koní) a 400 Nm. S 8-stupňovým automatom zvládne zrýchliť z  0 - 100 za 6,8 sekundy. Automatická prevodovka sa oproti predchodcovi konštrukčne nezmenila, má však novú elektroniku a riadiacu hlavicu v interiéri. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h motor točí necelých 1900 otáčok. Podľa WLTP má auto udávanú spotrebu 4,9 – 5,7 litra/ 100km. Naša nameraná kombinovaná spotreba je 5,9 litra /100km, čo je veľmi slušný výsledok. 

BMW radu 3 ako väčší, prémiovejší a športovejší reprezentant strednej triedy

Dizajn BMW radu 3 pre vás už nie je ničím prekvapivým, keďže rad 3 si vzal podobu väčších modelov BMW radu 5 a 7. Zásadnou zmenou prešla zadná časť auta, ktorá dostala úplne nové LED svetlá, ktoré dostanete už aj v základnej výbave. Aj v základe má auto relatívne slušnú výbavu ako delené zadné sedadlá, automatické stierače a digitálnu klimatizáciu. Model 3 podobne ako skoro všetky automobily každou novou generáciou rastie do všetkých smerov.

Nové BMW radu 3 je širšie o 16 a dlhšie až o 85 milimetrov. Rázvor náprav taktiež narástol o 41 mm. Zásadným nárastom dĺžky a rázvoru by sa konečne mohli skončiť výčitky nedostatočného priestoru na zadných sedadlách, ktorého spolu s lepším nastupovaním je skutočne viac. Batožinový priestor má 480 litrov rovnako, ako má predošlý typ F30. Čo vás však bude zaujímať viac ako objem v litroch, je praktickosť a tá sa skutočne zlepšila. Prístup do batožinového priestoru je väčší a omnoho praktickejší. Nová generácia G20 si stále zachováva ideálne rozloženie hmotnosti 50 na 50 a naviac výrobca udáva až o 50% väčšiu tuhosť karosérie od predošlého modelu F30.

Napriek tomu všetkému hmotnosť klesla až o 55 kilogramov a má ešte nižšie ťažisko. Všetky tieto zmeny naznačujú len jedno, a to predpoklady pre športový jazdný zážitok, na ktorom si BMW radu 3 kedysi stavalo meno. Na športovosti totiž najmä predošlá generácia F30 upustila. Náš testovací model však nie je vybavený adaptívnym pružením a podvozok je nastavený naozaj tuhšie. V spojení s väčším priemerom kolies je auto menej komfortné než konkurencia. Nie je to však nič neakceptovateľné a adaptívny podvozok nie je nutnosť.  Riadenie je vyvážené a príjemne tuhé. Prístrojová doska zostala natočená na vodiča, no už trochu menej. BMW radu 3 však už nekladie dôraz len na športovosť. Prednosťou je skĺbenie komfortu, denných potrieb a prémiovosti.

Pozrite si náš videotest BMW 320xd G20:

Interiér

Interiér je vďaka väčším rozmerom väčší a vzdušnejší. Ponúka veľmi veľké množstvo rôznych konfigurácií. Tvary, nové čalúnenia a celkovo materiály pôsobia skutočne príťažlivo a prémiovo. Najmä čo sa týka technológií, kde BMW radu 3 dostalo moderné displeje so systémom iDrive. Displeje sú síce pekné, avšak akosi menej konfigurovateľné, než by ste čakali. Nechýba tiež množstvo asistentov, head up displej či ovládanie gestami. Model G20 dostal príjemnejšie a lepšie spracované materiály. Celkový posed v sedadlách je výborný a aj napriek elektricky nastaviteľným sedadlám dostatočne nízky.

Rozmery (d/š/v) 4701/1827/1445 mm
Rázvor 2851 mm
Typ karosérie sedan
Maximálny výkon (kW/ps) 140 kW / 190 koní
Maximálna rýchlosť 233 km/h
Maximálny krútiaci moment 400 Nm 1750 - 2500 otáčok
Zrýchlenie 0 -100 km/h (s) 6,8 sek.
Kombinovaná spotreba podľa WLTP 4,9 - 5,7 l/ 100 km
Spotreba testu 5,9 l/ 100 km
Batožinový priestor 480 litrov
Pohotovostná hmotnosť 1615 kg
Pohon xDrive
Cena modelu od 35 250 eur
Cena modelu 320xd v základe 44 900 eur
Cena testovacieho modelu  67 000 eur