Mercedes-Benz GLC prišiel ako náhrada modelu GLK v roku 2015. Ide teda o pomerne mladý model automobilky, a tak máme na svete stále ešte len prvú generáciu, ktorá však v roku 2020 prešla modernizáciou v podobe faceliftu. My sme GLC testovali vo verzii Coupe s označením 300. To dáva pocit, že pod kapotou benzínový trojliter, avšak opak je pravdou. GLC 300 Coupe poháňa preplňovaný dvoj-litrový 4-valec M 264 s výkonom 190 kW (258k). Spaľovací motor však dopĺňa aj drobný elektromotor, ktorý ale pracuje len pri nízkych otáčkach, keď dodáva 10 kW (14 k) a 150 Nm. S hnacím agregátom zároveň spolupracuje 9-stupňová automatická prevodovka G-TRONIC, prostredníctvom ktorej sa krútiaci moment prenáša na všetky kolesá. Na 100 km/h tak GLC 300 zrýchli za 6,3 s, čo je veľmi slušná hodnota, spolu s maximálnou rýchlosťou 240 km/h.

Ako som už naznačil, GLC disponuje aj pohonom všetkých kolies, ktorý u Mercedesu nesie označenie 4MATIC. Ten využíva elektronicky riadenú treciu spojku a u GLC uprednostňuje zadok, teda predný pohon pripája dodatočne. Elektronika sa tak snaží čo najefektívnejšie rozdeliť hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu, aby zabezpečila čo najoptimálnejšiu trakciu a jazdnú stabilitu. Pri samotnej jazde GLC tiež profituje zo systému s dynamickým ovládaním pohybu karosérie, vďaka ktorému je možné individuálne prispôsobiť tlmenie či jazdné vlastnosti auta. Okrem režimu Komfort sú k dispozícii aj módy Eco, Sport a Sport+. 

5/6 hviezdičiek 

Mercedes-Benz GLC 300 Coupe 4x4 test zvládlo na 5 zo 6 hviezdičiek s nie príliš oslnivým reakčným časom 19,46 sekundy. Svojím výkonom teda zaostalo za očakávaniami. To, že GLC uprednosňuje zadnú nápravu bolo jasne cítiť. Problémy tak nastali už hneď pri druhom teste, teda s trakciou len na prednej náprave. Túto skúšku zvládlo GLC až v režime Sport+ a s vypnutou trakčnou kontrolou. Daný test pritom takmer všetky moderné autá zvládajú ľavou-zadnou. Následné dve skúšky neboli pre GLC problémom, avšak ten opäť nastal pri teste s trakciou na jednom kolese prednej nápravy, ktorý Mercedes napokon nepokoril. Ťažkosti prišli aj keď bola priľnavosť len na jednom kolese zadnej nápravy. Aj v tomto prípade sa GLC podarilo test zdolať až v režime Sport+ a s vypnutou trakčnou kontrolou s hraničným časom 9,86 s. Aj keď je zisk 5/6 hviezd stále veľmi dobrý výkon, treba dodať, že GLC sa s našim 4x4 testom natrápilo viac než sa čakalo.