Posledným výkrikom zaoberajúcim sa myšlienkami na výrobu dvoj-, či trojdverovej verzie niektorého z aktuálnych modelov automobilky Škoda je počítačová animácia dizajnérskeho štúdia X-Tomi Design z titulnej fotografie tohto článku. Ide o trojdverovú verziu horúcej mladoboleslavskej novinky Škoda Octavia IV. Samozrejme, že ide len o cvičenie vo svete virtuálnej reality, dokazuje však neustály „hlad“ mladých zákazníkov po aute tohto segmentu.

Škoda 110 R mala oficiálnu výstavnú premiéru v Brne v roku 1970. Do 30. decembra 1980 sa z nej vyrobilo 57 085 kusov. Pre AZNP Mladá Boleslav to bol zaujímavý vývozný artikel, od roku 1972 preto vyrábali aj jej exportnú verziu s pravostranným riadením.

Na podobné hry teraz nie je priestor

Materský koncern VW určil automobilke Škoda jednoznačnú stratégiu vývoja a smerovania. A v nej na podobné výstrelky priestor pochopiteľne nie je. Automobilka sa musí sústrediť skôr na veľkoobjemové modely generujúce zisky, z ktorých následne financuje svoj vývoj. A ten si v časoch nastupujúcej elektromobility skutočne žiada nemalé peniaze. Už pred časom však samotní predstavitelia automobilky Škoda nepopreli informáciu, že by sa zákazníci značky Škoda v budúcnosti niečoho podobného mohli dočkať. V duchu hesla „najskôr práca, potom zábava“ však jednoznačne naznačili, že je to skôr hudba vzdialenej budúcnosti. V neprospech podobných áut navyše hovoria aj klesajúce celoeurópske predaje trojdverových áut.

Zatiaľ posledným fabrickým kupé bola Škoda Rapid. Výroba verzie Rapid 130 začala v Kvasinách v auguste 1984. V obmedzenom množstve sa do roku 1987 Rapid montoval aj v BAZ-ke v Devínskej Novej Vsi. 

Keď sa Škode zacnelo

Myšlienka trojdverového kupé svojho času nedávala zjavne spávať ani ľuďom priamo z automobilky. Ako dôkaz kompetencií dizajnérskeho oddelenia automobilky vznikla v roku 2002 trojdverová štúdia Škoda Tudor odvodená z technického základu prvej generácie novodobej Škody Superb. Pod kapotou mala benzínový šesťvalec 2,8 V6 (142 kW/193 k) a využívala rovnaké mechanické komponenty ako štvordverový Superb. Auto by tak bolo aspoň teoreticky pripravené na sériovú výrobu. Na ženevskom autosalóne v roku 2002 vyvolal Tudor veľkú vlnu nadšenia, tá však rýchlo upadla po oficiálnom oznámení, že sériová výroba nebude. Zaujímavou epizódou v živote Škody Tudor, ktorej poslaním sa stalo putovanie po niekoľkých svetových výstavách, bola jej krádež v Indii. Tudor v Indii skutočne ukradli (cestou na miestny autosalón) a niekoľko dní bol nezvestný. Miestnej polícii sa ju však nakoniec podarilo nájsť.